В изблик на ругатни Илон Мъск се нахвърли върху рекламодателите, които са напуснали X, като предупреди, че те ще унищожат платформата за социални медии, предава „BBC“.
По време на събитие в Ню Йорк той обвини компаниите, които се присъединиха към рекламния бойкот на сайта, известен преди като Twitter, че се опитват да го изнудват.
„Идете си сами“, каза милиардерът в интервю.
Някои фирми спряха рекламата си в X на фона на опасения за антисемитизъм, включително и публикация от самия Мъск. В сряда шефът на Tesla и SpaceX се извини за този пост, като заяви, че това е може би „най-глупавото“ нещо, което някога е споделял онлайн. Но именно неговият отговор на въпрос за бойкота на рекламата от страна на компании, сред които Disney, Apple и Comcast, предизвика вълнение на срещата на лидерите от света на бизнеса, политиката и културата.
„Не искам те да рекламират“, подчерта Мъск на срещата на върха DealBook на „New York Times“ и уточни:
„Ако някой иска да ме изнудва с реклама или пари, да си ходи сам.“
И се провикна:
„Отидете си. Оправяйте се. Сами. Ясно ли е това? Ей, Боб, ако си в публиката, точно така се чувствам и аз.“
Той очевидно имаше предвид главния изпълнителен директор на Disney Боб Игър, който говори на срещата на върха по-рано през деня. В стаята с Мъск беше и Линда Якарино, главният изпълнителен директор на X, на която е възложено да се опита да върне рекламодателите в платформата.
Мъск също така заяви, че рекламодателите могат да унищожат X.
„Това, което ще направи този рекламен бойкот, е да убие компанията“, категоричен беше той и добави:
„Целият свят ще знае, че тези рекламодатели са убили компанията, и ние ще документираме това в големи подробности.“
Оттогава Якарино сподели отново това, което нарече негово „откровено интервю“, добавяйки своята гледна точка за рекламата, описвайки ситуацията със следния призив:
„X стои на уникална и невероятна пресечна точка на Свободното слово и Главната улица – а общността на X е мощна и е тук, за да ви посрещне.“
Мъск е на посещение в Израел, след като миналия месец се оказа, че лично е подкрепил антисемитска конспиративна теория. В сряда той заяви:
„Съжалявам за този туит… това може би е буквално най-лошата и глупава публикация, която някога съм писал.“
Бойкотът обаче не е свързан само с този пост. Много рекламодатели вече са решили да похарчат парите си другаде. В интервю за “BBC” през април Мъск заяви, че почти всички от тях (рекламодателите) или са се върнали, или ще се върнат. Три месеца по-късно той призна в публикация в X, че приходите от реклама са намалели с 50%. Това беше преди доклада на либералната група за натиск Media Matters, която твърдеше, че е открила доказателства, че някои реклами са били поставени до нацистко съдържание.
X заявява, че докладът на групата е „изопачил реалните впечатления на потребителите на X“, за да „подкопае свободата на словото и да заблуди рекламодателите“. X е подала съдебен иск срещу Media Matters.
Трудно е да се види как коментарите на Мъск ще върнат рекламодателите обратно. Компанията е силно зависима от техните пари. Също така не е ясно каква част от приходите на X в момента идват от реклами, тъй като тя вече е частна компания и не публикува тримесечни отчети. Едно обаче е ясно – преди Мъск да поеме фирмата, рекламите съставляваха около 90% от приходите на Twitter.
Да, ако парите клатят феса в тази платформа- Мъск е прав, по-добре да я няма!