Продължава ръстът на електронната търговия и през 2019 година.
Това заяви председателят на българската е-комерс асоциация Жанет Найденова пред „БНР“. Уточни, че най-много се пазаруват дрехи, обувки и спортни стоки.
Потребителите взимат и играчки, стоки за бита, храна и мебели. На челните места са и самолетните билети и туристическите пакети.
Повечето хора, пазаруващи онлайн са от градовете – 22%. В селата – 17,5% предпочитат този начин.
По-голяма част от хората (88%) избират родните онлайн магазини. 35% – тези в Европейския съюз и 17,2% – извън него.
Найденова изтъкна, че се очаква броят на търговските обекти в онлайн пространството да нарасне през 2020-та с близо 30%. Налична е тенденция изкуственият интелект също да навлезе в сферата на обслужването им.