Какви мерки смята да предприеме Община Бургас за справяне с проблема, свързан с паркирането пред гаражи, които са превърнати в складове и търговски обекти? Това пита общинският съветник от партия „Възраждане“ Александър Койчев с писмо до кмета Димитър Николов.
Койчев напомня, че в определени жилищни комплекси в града се наблюдава обезпокоителна тенденция за това гаражи да се използват фактически с друго предназначение, основно като складови помещения и магазини. Той тава примери с Централна градска част, комплексите „Възраждане“ и „Лазур“, както и с квартал „Сарафово“, където това явление се наблюдава най-интеинзивно.
„На вратите им има собственоръчно поставени табели, забраняващи паркирането, а при някои дори хоризонтална маркировка. Проблемът е, че собствениците на визираните обекти използват мястото за паркиране пред тях само за себе си, независимо дали са в обхвата на зони с платено или безплатно паркиране. Така, тези места на практика се превръщат в безплатен или на символична цена служебен абонамент“.
Александър Койчев желае да получи отговор за това какви мерки ще предприеме Община Бургас за справяне с проблема и също така дали е нужда промяна в нормативната уредба за противодействие на тази порочна практика?
Превръщането на гаражни клетки в обекти с друго предназначение се смята за един от основните проблеми за паркирането в ж.к. „Възраждане“, на които местната власт години наред не може да намери решение. Там голяма част от кооперациите там са построени с по няколко осигурени паркоместа на приземния етаж, които впоследствие са превърнати в складове, магазини или салони за красота от техните собственици. В същото време броят на автомобилите в града се увеличава, което още повече задълбочава проблема.
Търсят се талантливи млади бургазлии в областта на науката и изкуството
Там където е снимано, собственици
Там където е снимано, собствениците твърдят, че паркират върху тяхна земя, която е към кооперацията. Но проблемът е, че скобите с които си пазят местата са на самия тротоар, който не е тяхна собственост, а хората се спъват в тях. Трябва да им забранят да поставят такива препятствия на тротоара, който и без това е в окаяно състояние, с разбити и неравни плочки.
И аз бях се спънал и за малко да се потроша.На мен ми обясняваха, че наистина са частна собвеност и преди като са правили тротоарите са ги питали искате ли градинки или да го правим тротоар. Не знам дали е вярно, но съм чувал тази версия.
[…] […]
Огромна част от тротоара си е частен,там където има скоби земята е частна и хората си плащат данъци.