Имат ли право телекомите да ни засипват с маркетингови и рекламни съобщения и как да ги спрем? Отговор на този въпрос, който вълнува редица български потребители, дават от новата група в социалната мрежа Facebook „Ние, потребителите“.
Те подчертават, че ако наистина получавате подобни съобщения, то най-вероятно сте дали съгласието си за това при сключването на договора с мобилния оператор. Дали защото тогава не сте обърнали внимание или просто вече наистина ви е омръзнало от всички тези позвънявания и съобщения, но сега стигате до решението, че искате всичко това да спре!
Можете да оттеглите съгласието си по всяко време, като телекомът е длъжен да гарантира това да стане безвъзмездно и по лесен за вас начин. За целта е необходимо да уведомите дружеството за желанието си, като се позовете на чл. 261, ал. 2, т. 2 от Закона за електронните съобщения, обясняват от групата в социалната мрежа.
Ако след изразеното от вас впоследствие или още при сключването на договора несъгласие с бъдещо получаване на съобщения за маркетингови цели операторът продължава да ви атакува с позвънявания и SMS-и, можете да подадете жалба към Комисията за регулиране на съобщенията за нарушение на чл. 261, ал. 4. от ЗЕС.
Има съдебна практика за налагане на санкции от Комисията за регулиране на съобщенията при нарушаването на тези законови разпоредби, като глобите варират от 5000 до 10000 лева.
Полезно!