Всеки клиент на „EVN“ може да определи своята тарифност при измерването на електроенергията, тоест дали дружеството да му фактурира енергията еднотарифно или двутарифно. Това обясни говорителят на „EVN“ Крум Косев за Искра.бг.
Повод за коментара е оплакване на жител на Малко Търново, където електромерите са били подменени от еднотарифни на двойнотарифни, но по думите му не е бил уведомен, че трябва да отиде до Приморско или до Бургас, където да заяви, че искат двойнотарифно отчитане.
„Преди близо 2 години в Малко Търново „EVN“ подмени електромерите с модерни, двойнотарифни, дистанционно засичани, с което престанаха да притесняват хората в къщи при засичане на показанията. В XXI век сме, техниката върви далеч напред, обикновените хора трудно я догонват. При подмяната на електромерите голяма част от жителите на града имаха еднотарифни електромери. Не, че не искаха да бъдат в крак с времето, ами защото за поставяне на двойнотарифни електромери, трябваше да отиват няколко пъти до Приморско, докато приключат с процедурата. След като подмениха електромерите, служителите на „EVN“ „пропуснаха“ да уведомят гражданите, че могат да отидат до офисите им в Приморско или Бургас, да си пуснат молба за двойнотарифно отчитане на електроенергията и да заплащат два пъти по-малки суми за нощната електроенергия. По този начин за година потребителите плащат в повече от 50 до 100 лв. Според българското законодателство, неинформирането е нарушение на правата на потребителите. По този начин „EVN“ законно измами хиляди свои потребители, с което се облагодетелства с печалби от няколкостотин хиляди лева на година.“, споделя малкотърновецът.
По думите на Косев обаче такъв избор се прави от даден клиент и само той може да го промени. „EVN“ едностранно не може да прави промяна, трябва да има такова изрично искане и заявление от страна на клиента.
„В случая в района на Малко Търново подменяме електромери с нови, дистанционни, които дават редица предимства за клиентите с начините на отчитане. Даваме брошури какви видове електромери използваме. Възможно е да е имало клиенти с еднотарифно измерване, но колегите са ги информирали за това, че само и единствено клиентите могат да направят промяна за това, че се измерват еднотарифно, а искат двутарифно.“, заяви Косев.
Говорителят на „EVN“ добави, че от дружеството уведомяват клиентите си всеки месец и с фактурите, където пише дали отчитането е еднотарифно или двутарифно. Той обясни, че титулярът на партидата или негов пълномощник могат да извършат промяната в офисите на „EVN“ в Бургас и Приморско като попълнят заявление.
Към момента в „EVN“ не са постъпили жалби за подобни казуси. А малкотърневоцецът призовава:
„Нека по-възрастните хора в града и техните деца погледнат фишовете за платената електроенергия и ако за дневната и нощна електроенергия няма разлика в сумата с която се умножават показанията, да си пуснат молба в офиса на EVN в Бургас за двойнотарифно отчитане на електроенергията. В момeнта показанията за дневна електроенергия се умножават по 0,18532, а за нощната – по 0,10530. Таксата за молбата е 7 лв.“