Инфлацията тегне над пазаруващите по време на „Черния петък“

0
60
Онлайн пазаруване, стоки, продукти, покупка
Онлайн пазаруване. Снимка: Пиксабей

„Черният петък“ е повод за завръщане към познатите модели на празнично пазаруване, но инфлацията тегне над потребителите. Повишените цени на храната, наемите, бензина и други разходи на домакинствата се отразяват негативно на купувачите. В резултат на това много от тях не са склонни да харчат много, освен ако няма голяма разпродажба, като вече са по-избирателни по отношение на това, което ще купят – в много случаи преминават към по-евтини стоки и по-евтини магазини.

Сега пазаруващите посягат повече и към спестяванията си, като все по-често се обръщат към услуги от типа „Купи сега, плати по-късно“ като Afterpay, които им позволяват да плащат за стоките на вноски, както и към кредитните си карти в момент, когато Федералният резерв повишава лихвите, за да облекчи икономиката на САЩ. Подобни финансови затруднения принуждават купувачите да търсят по-изгодни оферти.

Исела Даленсия, която е пазарувала стоки от първа необходимост като перилни препарати в магазин „Walmart“ в Ню Джърси, по-рано тази седмица, споделя, че тази година отлага купуването на коледни подаръци за след Деня на благодарността, когато онлайн продажбите се увеличават. След това тя ще изчака отново до седмицата преди Коледа, за да получи най-добрите оферти, за разлика от миналата година, когато е започнала да купува преди „Черния петък“.

Пазарувам по-малко,“, казва Даленсия, като отбелязва, че тази година ще похарчи около 700 долара за празнични подаръци, което е с една трета по-малко от миналата година.

Тазгодишните тенденции са противоположни на тези отпреди една година, когато потребителите пазаруваха по-рано заради опасения, че могат да се сблъскат с проблеми, свързани с наличностите и доставките, тъй като по това време на годината веригите за доставки са претоварени. Тогава на магазините не се наложи да правят големи отстъпки, тъй като изпитваха затруднения да доставят стоки. Някои навици от периода на пандемията обаче се запазват. Много от търговците на дребно, които затвориха магазините си в Деня на благодарността и вместо това направиха отстъпки на уебсайтовете си, за да намалят тълпите в магазините, все още се придържат към тези стратегии, въпреки връщането към нормалния ритъм на живот. Големите търговци на дребно, включително „Walmart“ и „Target“, също взеха решение да затворят магазините си в Деня на благодарността. Много от тях се отказаха и от така наречените „doorbusters“ – стоки с големи намаления, предлагани за ограничен период от време, които привличат много пазаруващи. Вместо това намалените стоки се предлагат през целия месец, по време на „Черния петък“ или през празничния уикенд.

На фона на настоящата икономическа ситуация Националната федерация за търговия на дребно – най-голямата група за търговия на дребно,  очаква, че ръстът на продажбите по празниците ще се срине до 6-8 %, в сравнение с огромния ръст от 13,5 % преди година. Въпреки това тези данни, които включват онлайн разходите, не са коригирани спрямо инфлацията, така че може да се окаже, че реалните разходи дори са намалели спрямо предходната година. „Adobe Analytics“ очаква, че онлайн продажбите ще нараснат с 2,5% от 1 ноември до 31 декември, което е забавяне в сравнение с темпа от 8,6% през изминалата година, когато потребителите не бяха сигурни дали ще се върнат във физическите магазини.

Анализаторите смятат, че периодът на „Черния петък“, който включва и така нареченият „Кибер понеделник“, е ключов барометър за готовността на купувачите да харчат, особено в рамките на тази година. Двумесечният период между Деня на благодарността и Коледа съставлява около 20% от годишните продажби на дребно.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments