Историята на Колумбийския канал

0
192
Колумбийска река.
Снимка: Пиксабей

„Здравей, ColaToday. Тук е Джес.“

Така кореспондетът на изданието “ColaToday” се обръща към читателите и продължава: Колумбия има няколко красиви реки, които минават точно в сърцето на столицата. Те са служили за важна цел много преди да осигурят отличен ресурс за отдих. Преди малко повече от 50 години реките бяха най-важното транспортно средство

За тези, които все още не знаят – Колумбия има три главни реки – Салуда + Гранична, които се сливат и образуват КонгареКогато столицата на SC (Южна Каролина) бива преместена от Чарлстън в Колумбия през 1786 г., поради по-централизираното си местоположение, заобикалящата речна система на града играе важна роля за свързване на търговските пътища в цялата държава.

Придвижването на капитала увеличава търсенето на стоки за внос и износ, което довежда до увеличаване на трафика, мисля, че кръстопътят е в неизправност в час пик. Решението беше да се изгради канал, който да помогне на корабите да заобиколят спусканията и бързеите. През 1824 г. ирландските имигранти изграждат Колумбийския канал, който се намира точно под водопада на река Салуда.

Каналът има четири ключови места, които помагат за повдигане и спускане на корабите да “стъпват” или да “слизат” на различните водни нива – и една брава за охрана, която да контролира тези водни нива. Те от своя страна нямат нужда от външен източник на захранване, освен самата вода.

От Колумбия търговските лодки могат да пътуват по река Конгари до река Санте, където могат да продължат към Чарлстън и в крайна сметка да стигнат до Атлантическия океан. Това разкрива потенциала за износ на Южна Каролина към света.

Колумбийският канал се смята за най-печелившият от речните канали на Южна Каролина, тъй като подпомага пренасянето на милиони долари икономически ресурси в цялата държава. Записите показват, че само за една година са транспортирани 66 597 бала памук, което е основният износ на държавата по това време. В допълнение към текстила, движението на продукция и други стоки помага за растежа на икономиката на Колумбия.

След като железопътните пътища стават известният вид транспорт през 1840-те години, търсенето на канала отпада до случайна употреба за нуждите на местния транспорт.

Тъй като транспортирането по канала намалява, по-късно той е използван като източник на питейна вода за жителите на града от Уилям Спраг, IV, след като той закупува канала през 1868 г. Въпреки това, тази концепция не се възприема добре от жителите по това време, тъй като Columbia Water Power Company, на която е възложено да филтрира водата, не си свършва добре работата и написва на всички свои клиенти изключително високи цени за мръсна питейна вода.

След Гражданската война каналът е разширен и осигурява хидроелектрическа енергия на разрастващата се мелнична индустрия в Колумбия. Една от най-емблематичните е мелницата Columbia, която е първата текстилна мелница в света, захранвана само с електричество. Мястото на мелницата сега е там, където се намира държавният музей на Южна Каролина.

Днес много граждани на Сода живеят, работят и играят по онова, което е останало от Колумбийския канал. Жителите могат да се разхождат из канала в парка на реката или да хванат пътя на дивата природа покрай реките. Уикендите си те прекарват, наслаждавайки се на освежаващите води за отдих чрез дървени конструкции, приспособени за плаване или каяци по бързеите, а също така и на водопадите, където реките се вливат една в друга. Риболовците пък биват виждани да упражняват хобито си в тези води.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments