Депутатът Ивайло Мирчев е изпратил въпроси до министрите на транспорта, околната среда, финансите и вътрешните работи във връзка с казуса с опасните товари в пристанището на бизнесмена Кирил Домусчиев в Бургас.
„Съхраняването на изключително опасни товари в центъра на града представлява риск от катастрофа. Полагаме максимални усилия в установяване на всички детайли по този изключително важен за Бургас въпрос.“, коментира народният представител във Facebook.
Мирчев разкри още, че през последните часове е получил нова информация, която ще бъде обявена на пресконференция утре.
Припомняме, че преди дни след проверка заедно с члена на националния съвет на „Да, България“ Димитър Найденов се установи, че на „Терминал 2А“ са били изградени резервоари за сярна киселина с обща вместимост 50 000 тона, за течни горива с обща вместимост 5000 тона, резервоари за втечнен газ.
„Те се намират прекалено близо един от друг, като на практика са в близост до градската част на Бургас. Складираните товари са опасни и могат да предизвикат екологична катастрофа в случай на авария“, казва Мирчев в своите запитвания до ресорните министри.
„Терминал „2А” и голяма част от пристанище „Изток” бяха дадени на един концесионер, свързан с братята Домусчиеви. Впоследствие, на същия оператор беше даден и терминал „Запад”, посочват от „Демократична България“.
„Каква информация имате за складирането гореизложените товари, класифицирани ли са те като опасни, следователно кой е органът, издал съответните разрешителни за построяването на резервоари за горива и сярна киселина, на практика в градската част на Бургас и кога?“, пита Мирчев.
Депутатът припомня, че концепцията за получаване на концесия на съществуващо пристанище предвиждаше частен инвеститор да вложи значителна сума за основен ремонт и разширяване на инфраструктурата и закупуване на ново товаро-разтоварно оборудване. В замяна на това операторът получава правото да оперира пристанището.
„Българските пристанища за обществен транспорт са важен елемент на националната сигурност. В тази връзка, държавата трябва да запази и да засили контрола си върху пристанищата за обществен транспорт от национално значение“, коментира Мирчев.