„Фокусът е да създадем конкуренция между веригите при продуктите от малката потребителска кошница. Смятаме, че ще има изключителен ефект върху българските потребители.“
По този начин заместник-министърът на икономиката Ивайло Шотев коментира пред „БНР“ стартирала днес кампания „Достъпно за вас“ в големите търговски вериги у нас. Тя включва поставяне на стикер с лого до основните хранителни продукти, които се продават на най-изгодна цена в магазините. Идеята е по-този начин да стигне до поевтиняване на стоките.
Според Шотев кампанията се различава от познатите промоции в брошурите, защото тук фокусът ще е поставен върху основните хранителни продукти, които присъстват ежедневно в менюто на българина. По думите му в намалените стоки няма да бъдат включени такива със заместващи продукти, което означава, че поддържането на цените няма да бъде за сметка на качеството.
Той уточни, че всяка седмица през следващата половин година ще бъдат маркирани по 16 продукта с трайно ниски цени. Те ще са част от общо 50, които министерството е определило като подходящи. Ако кампанията даде добър резултат през следващите шест месеца, то тя ще бъде продължена и през следващото лято.