„Пристанище Бургас“ ЕАД е с нов изпълнителен директор. Това научи Искра.бг от свои отлично осведомени източници.
Заповедта е била подписана вчера от служебния министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков.
От 2014 година до 10 май 2024 година постът на изпълнителен директор заемаше добре познатия в тези среди Диян Димов. Искра.бг успя да разговаря с него вчера около обяд, но по това време той все още не знаеше, че вече не заема ръководния пост на „Пристанище Бургас“ ЕАД. Малко по-късно това е станало известно и за самия него.
Официалната причина да бъде сменен е проведеният конкурс за длъжността на изпълнителен директор. Такъв се насрочва на всеки пет години и този път Диян Димов не го е спечелил. Така ръководството на дружеството се поема от Янко Мелконян.
Важно е да се отбележи, че мнението на хората за Диян Димов и в личен, и в професионален план, е отлично. Той успява да осигури все повече нови товаропотоци за „Пристанище Бургас“ ЕАД, като от началото на годината товаропотокът е увеличен 5 пъти. Диян Димов се бореше и против вредния за Бургас генерален план, който определени сили искат да реализират, като този план ще обслужва не интересите на гражданите, а определени олигархични интереси. Но след тази изненадваща рокада вероятността той да бъде реализиран е много голяма, защото още една пречка пред това отпадна. Мнозина от бранша споделят, че отстраняването на Диян Димов няма да доведе до нищо добро за „Пристанище Бургас“ ЕАД, като не изключват и вероятността след време пристанището да бъде ликвидирано.
Но какво се знае за новия директор Янко Мелконян?
За Янко Мелконян в интернет информацията е оскъдна. От Търговския регистър се вижда, че името му излиза в три фирми, като дейността и на трите няма нищо общо със сферата, в която е назначен за директор. Едната от компаниите се занимава с търговия, другата – с търговия с цветни метали и третата – с производство на минерални води и безалкохолни напитки.
Така е под въпрос професионалната компетентност на Янко Мелконян, тъй като от Търговския регистър и от интернет не излиза информация дали изобщо има опит в управлението на пристанища.
Важно е да се отбележи също така, че Янко Мелконян по правилата на конкурса за изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД, трябва да е държал два вида изпити, за да бъде избран за поста. Единият е писмен, а другият е устен. В писмения изпит се съдържа условие той да е разработил и защитил пред комисията план за управлението и развитието на предприятието, което ще му бъде поверено. Интересен е фактът как човек, който видимо няма необходимия опит, е успял да разработи и защити подобен план.
Според източници на Искра.бг една от основните причини, поради която Диян Димов е бил отстранен от поста на изпълнителен директор на „Пристанище Бургас“ ЕАД е, че се бореше за развитието на държавното пристанище, въпреки некоректни приоми на олигарси концесионери.
Успешна акция на ИАРА: Извадиха 19 бракониерски мрежи от езерото Вая
Моля да се потърси връзка на новия директор с концесионера. И по точно с директора. Закриват държавния оператор пред очите ни. Какво мисли новия директор на ДППИ по въпроса. Колко тясно свързан е с концесионера. Назначавал ли е жената на директора на концесионера на сладка служба в конгресния център. Какви поръчки ще изпълнява на концесионера. Все въпроси за прокуратурата. Втория епизод на филма предстои идващата седмица.
[…] от много време насам предупреждаваше за зависимости и спорни решения на бившия министър на транспорта и съобщенията Георги […]