Ако планирате да направите изгодна покупка по време на предстоящия „Черен петък“ в края на ноември, сега е моментът да си набележите конкретните стоки и да следите движението на техните цени, а не да пазарувате импулсивно по време на кампанията, само защото има твърдения за намаления. Това съветва основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова пред „БНТ“.
По закон, за да бъде една цена реално намалена, стоката трябва да е на предишната цена поне един месец преди началото на кампанията за отстъпки. Според Руменова, цените скоро ще се стабилизират и именно от тях ще се изчисляват отстъпките. Тя подчерта, че трябва да променим тенденцията и да пазаруваме от „Черния петък“ само стоки, които наистина са ни необходими, вместо да купуваме само заради намалението.
По данни от изследвания, средната сума, която пазаруващите по време на „Черния петък“ харчат, е около 400 лв. Руменова отбеляза, че хората харчат повече по време на „Черния петък“, отколкото по Коледа и Нова година. Една от причините за това е, че много от тях използват кампанията, за да осигурят подаръците си за предстоящите празници. Особено при онлайн пазаруването, потребителите се опитват да избегнат риска от закъснели доставки, които могат да оставят някой без подаръци в последния момент.
Потребителите трябва да имат предвид, че дори и намалението да е реално, това не гарантира най-добрата цена за дадена стока. Ценообразуването е свободно и една и съща стока може да бъде намерена в широк ценови диапазон в различни магазини. Така може да открием по-изгодни оферти и без намаление.
Същият търговец не е задължен да предлага намаление във всичките си физически и онлайн магазини, а само в тези, за които е обявил отстъпки. Важно е обаче да спазва всички правила – да посочва старата и новата цена, процента на отстъпката и информацията да бъде вярна, допълни Руменова.
Адв. Велислав Величков: Мафиотският контрол ще продължи, ако не спрем Борислав Сарафов
[…] Как да пазаруваме разумно по време на „Черен петък… […]