През изминалите няколко дена новите паркоместа на столичния булевард „Витоша“ предизвикаха остри дебати в социалните мрежи. Шофьори се възмутиха от тях и споделиха опасенията си, че вместо да облекчават, ще предизвикват тапи, докато от „Спаси София“ уверяваха:
„Косото паркиране не затруднява шофьорите в Русе или Сливен, където подобни места са въведени от години. Сигурни сме, че няма да затрудни и софиянци, паркиращи на бул. Витоша. Подчертаваме, че това е единственият законен вид маркиране на косо паркиране, както е отбелязано в Приложение №14 от „Наредба за сигнализация на пътищата с пътна маркировка“ на МРРБ. Такова паркиране е по-безопасно, защото осигурява видимост при влизане и излизане. Проектът е изготвен от проектанти и е минал съгласуване с всички институции, включително „Пътна полиция“. /…/ Истината е, че проектът е максимално балансиран, за да удоволетвори нуждите на всички участници в движението по комфортен и безопасен начин. Затова и местата за паркиране по бул. Витоша са увеличени – за да се запази баланс в зоната и заради исканията на живущите.“
Те дори публикуваха и снимка за пример от Сливен и Русе.
Припомняме, че в проект, анонсиран от тях на 22 май 2020 година, паркирането е трябвало да се извършва по посока на движението, а не чрез маневра назад. Прилагаме и снимка от него:
Под кадъра е обяснено: „Бул. „Витоша“ при парка на НДК също така ще претърпи положителни промени. За да се увеличат паркоместата в района, паркирането ще стане косо. С това техният брой в участъка ще бъде увеличен с над 40%, но поради малкото трафик, това няма да се отрази върху пропускливостта на булеварда. Велосипедната алея покрай парка на НДК, която в момента е разположена върху един от най-натоварените с пешеходни тротоари в целия град ще бъде преместена на пътното платно. Освен свободни тротоари, пешеходците получават и две нови пешеходни пътеки за по-добър достъп между квартала и парка. Подлезът при спирка „Баба Неделя“ вече няма да бъде единствената възможност да се пресече бул. „Витоша“, а на всички нови пешеходни пътеки ще бъдат поставени и специални колчета, които възпрепятстват паркирането върху и около местата за преминаване на пешеходците.“
Свобода на словото? България се изкачва с 12 позиции в класацията на „Репортери без граници“
[…] на „Спаси София“ за новата организация на движението на бул. „Патриарх Евтимий“ и […]