Хотелиер едва не провали лятната почивка на семейство с дете и техните приятели. За случая разказа в ефира на „Bulgaria ON AIR“ основателят на платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова:
„Хората си запазили хотел на Българското Черноморие още през февруари чрез онлайн място за пазаруване. Четири дни преди настаняването /което започва този уикенд – б.а./, от хотела ги информират, че няма да могат да ги приемат. Причината – проблем с топлата вода и затваряне за ремонт на крилото, в което са техните стаи.“
Руменова уточни, че на потърпевшите туристи не било предложено нито алтернативно настаняване, нито друг вид компенсация. Наложило се тя да се обади от името на потребителите с нарушени права и да преговаря с хотела, като напомнила на представителя на рецепцията, че ако не успеят да осигурят алтернативно настаняване в духа на партньорските отношения с клиентите им и професионалното и отговорно изпълнение на дейността си, ще трябва да възстановят заплатените суми с 30% неустойка. Според офертата потребителят би дължал такава при анулиране по негова инициатива до 30 дни преди настаняването.
„Времето за реакция беше малко и за да спасим почивката на хората, паралелно преговаряхме и с платформата, от която бяха закупени ваучерите. Оттам реагираха много бързо – предложиха няколко оферти, но това е в последния момент и цените вече не бяха в същия диапазон, трябваше да се доплаща. Същевременно, от хотела отказваха да върнат парите по начина, по който бяха платени, бавеха се.“, разказа още Руменова. И добави: „Знаете, всеки спестява през цялата година средства за почивката през лятото и няма възможност в последния момент да извади още толкова, за да плати отново за друго място.“
С диалог казусът бил решен за часове – хотелът настанил туристите в апартамент с две отделни стаи и ваканцията на хората към момента тече безпроблемно, според обратната връзка от тях.
Съвети на „Ние, потребителите“ при покупка на ваучери за настаняване и евентуални проблеми:
- Задължително направете регистрация в платформата, за да имате писмена история на всички свои покупки и създадените във връзка с тях документи.
- Запознайте се внимателно с условията на платформата и нейната отговорност при неуредици.
- Настоявайте за писмен договор и общи условия, които уреждат правата и задълженията на двете страни в най-често срещаните ситуации, включително при анулиране.
- Ако се стигне да отмяна на резервация, прочетете отново подробно какво дължи виновната страна и настоявайте за спазване на предварително договорените условия.
- При анулиране на резервацията от страна на хотелиера, обсъдете с него възможността да съдейства да бъдете настанени на друго място, при сходни условия.
- В случай че не уредите казуса доброволно, следващата стъпка е да се обърнете към институциите.
Най-важното от света през изминалата седмица – Асандж е на свобода и дебатът Байдън-Тръмп
[…] Как семейство с дете щеше да остане без лятната си почи… […]
[…] Как семейство с дете щеше да остане без лятната си почи… […]