Ниската избирателна активност на тези избори се оказа пълна противоположност на случващото се в социалните мрежи. А как това е повлияло на самата нея? Темата коментираха пред „Bulgaria On Air“ няколко експерти.
Според ПР специалистът Пепи Димитрова ако гласуването се е провеждало в социалната мрежа Facebook активността е щяла да бъде не 100, а 180%. Затова и двете неща от години просто нямат допирни точки, защото е много лесно да изразяваш мнение в социалните мрежи, но да отидеш до урната и да упражниш своето право на глас е нещо съвсем различно.
Това изисква да имаш план и да направиш усилие, да вземеш своето решение за кого да гласуваш. За нея са много важни онези над 80000 души, които са отишли до урните, но са избрали опцията „Не подкрепям никого“. Това показвало, че те имат желание за гражданско участие, но изпитват отчаяние.
Езиковедът проф. Иванка Мавродиева пък коментира, че е голям проблем това, че политиците у нас не успяват да намерят канала на комуникация с избирателите, който е модерен. Според нея техните послания са аморфни, а кампанията е флуидна.
Разменяни са били лични нападки и не се е създало усещането, че новите депутати ще изпълняват своята роля ефективно. Не е имало и реално състезание по време на предизборната кампания.
Социалният психолог доц. Николай Димитров обяви, че ние сами сме си направили този вот такъв, какъвто е бил и това се е случило с говорещите глави по телевизиите и радиата. Освен това там са се говорили единствено ненужни неща, които нямат смисъл. За него меметата имат отношение към изборния процес като цяло.
Експертите са на мнение, че езикът на политиците на практика отблъсква избирателите и това се вижда в самата активност по време на вота. Според Димитров пък при едни нови избори активността няма да е много по-различна.