Какви са стратегиите и триковете, с които опитни презентатори могат да убедят съвсем разумен човек да си купи домакински съдове и уреди за готвене за 5000 лева, при това с потребителски кредит?
Краткият отговор е – работещи! По-дългият обаче дава пълната картина на всички прилагани тактики на обучените специалисти да стигнат до интересите, чувствата и страстите на всеки отделен човек и да му предложат индивидуална оферта, която той да не е способен да откаже.
В новия епизод на специализирания подкаст „Ние, потребителите“ свидетелския разказ на присъствал на подобна презентация потребител разкрива подробности за прилаганите психологически похвати при предлагането на скъпи продукти и уреди за дома, бита и здравето. Присъствалата на такова събитие дама разказва как търговци умело успяват да убедят хората да помислят, че взимат правилно решение за покупка, а след това нерядко да съжаляват за него.
Във видеото тя разказва за някои ключови тънкости, които човек трябва да има предвид, ако реши да се откаже от покупка извън търговски обект. Те касаят реда за уведомяването на търговеца, уточняването на адреса за връщане на стоките, както и процедури по приключването на договорните отношения с кредитора, когато сделката включва и отпускането на заем.
Не е необходимо да звъните до кол център за издаване на код, с който да поискате да ползвате законовото си право да върнете закупена от презентация стока, а само да изпратите стандартния европейски формуляр за отказ и да върнете получения продукт.
Покупката трябва да бъде изпратена на посочения от търговеца за тази цел адрес, за да не му дадете основание да шиканира процеса и в крайна сметка вие да пропуснете 14-дневния срок. Относно договора за стоков кредит – съгласно закона той трябва автоматично да бъде разтрогнат с развалянето на този за покупката. Ако обаче не закриете сметката към банката, може да ви се начисляват месечни такси за нейното обслужване.
Това са само част от изводите и практичните съвети, които може да откриете във втория епизод на тематичния подкаст за потребителски права, посветен на рисковете, правата и задълженията при покупки от презентации. Има и още акценти за подводните камъни при този способ за продажба.
“С всеки епизод на подкаста „Ние, потребителите“ искам да сме в кухнята на потребителските проблеми. С най-новото му издание буквално се намираме там. Разказваме историята на едно момиче, което ни потърси за съвети и напътствия как да развали договора си за покупка от презентация на съдове и уреди за готвене, обвързан със стоков кредит. Радвам се, че успяхме да помогнем и имаше добър край не само за нея, но и за нейната приятелка, с която заедно са посетили презентацията и са си закупили поотделно изключително скъпи, макар и много висок клас продукти за кулинарното хоби. Казусът е репрезентативен и поучителен“, каза Габриела Руменова, автор и водещ на подкаста и създател на проекта „Ние, потребителите“.