Повечето хора се притесняваме, че някой банкомат може да „вземе“ картата ни. От Комисията за защита на потребителите /КЗП/ дават съвети как трябва да процедираме в подобна ситуация.
Какво да направим, ако не сме успели да изтеглим пари от банкомата?
Най-важно е да установим дали трансакцията ни е отчетена или е отхвърлена като неуспешна. Това най-лесно може да стане като се обадим в обслужващата ни банка. Номерът на институцията най-често е изписан на гърба на пластиката ни.
Ако не успеем да се свържем с колцентъра?
Тогава можем да отидем в първия работен ден до офис и да подадем възражение.
Какво да направим, ако някой е изтеглил неправомерно пари от сметката ни?
Трябва да сме наясно, че имаме възможност да възстановим изгубената сума. Трябва да поискаме становището на институцията.
Какъв е срокът, в който трябва да получим отговор?
Законовият срок е 14 дни. Той започва да тече от датата, на която сме подали жалбата си.
Ако отговорът не ни устройва?
В такъв случай можем да потърсим съдействие от КЗП. Там функционира Помирителна комисия за платежни спорове и те ще ни обяснят какви са следващите стъпки.
Най-големите рискове от кражби са при тегленето на пари от външните банкомати в курортите. Възможно е в някои от тях да има устройства, които да копират данните ни и да разкриват пин кода ни.
Важно е да спазваме правилата, които осигуряват финансовата ни сигурност.