Какво представлява инициативата „Твоят избор има значение“?

0
163
Изберете българското
Снимка: Facebook доверете се на българското

В кампанията „Изберете българското“ се изважда успеха на българските фирми от анонимност. Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия в партньорство с Българската търговско-промишлена палата, Асоциацията на индустриалния капитал в България, Конфедерацията на работодателите и индустриалците в България, Българската стопанска камара и Българската национална телевизия като медиен партньор са обединили сили в инициативата „Твоят избор има значение“.

Изпълнителният директор на Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия доктор Бойко Таков и Васил Велев от Асоциацията на индустриалния капитал обясниха как продължава кампанията пред „БНТ“:

Твърде рано е за равносметка, но като цяло кампанията се движи доста добре като се радват на широка подкрепа и гледаемост. Надяваме се съвсем скоро да отчетем резултатите“.

Доктор Таков напомни за данните на НСИ за миналата година, според които спадът на износа е около 8%, а на вноса е около 10%. Той уточни, че въпреки това спадът не е голям. Той подчерта, че основните търговски партньори остават страните от Европейски съюз. Според него идеята на инициативата е да се облекчат донякъде загубите, които нашите производители и износители са претърпели през 2020 година.

Васил Велев уточни, че през тази година ще се произведе и изнесе продукция за около 60 милиарда лева. Това е малко повече от половината БВП, който ще бъде произведен. Той добави:

40 милиарда лева, ще изнесем в Европейския съюз. Това е един много взискателен и капризен пазар. Това е достатъчна гаранция за добро качество на произведената продукция“.

Според Велев проблемът с качеството на българската продукция вече не се гледа толкова остро, след като пазарът е бил залят с „некачествена турска, китайска и друга стока“. Той подчерта, че нашите продукти са търсени и то осъзнато. Велев беше категоричен, че Асоциацията на индустриалния капитал в България се е включила в кампанията с желание да се обърне внимание върху успешните български брандове. Според неговите думи след закупуването на българска стока от 2 лева, то 1 лев отива за заплата на работниците или за пенсии. Той призова:

„Да извадим успеха наяве и това е част от тази кампания„.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments