В един от най-трагичните моменти за авиацията в Южна Корея, Jeju Air полет 2216 се разби, отнемайки живота на 179 души. Инцидентът, който се случи на 24 декември, остави света в шок и изправи експерти и разследващи пред много въпроси.
Последни думи на борда
Минутки преди катастрофатана полет 2216, един от пътниците е изпратил съобщение чрез платформата KakaoTalk:
„Не можем да кацнем, защото птица или птици попаднаха в крилото ни.“
Това беше последният контакт преди самолетът да се разбие.
Фактори, водещи до катастрофата
Удари от птици: Пилотът е съобщил за „bird strike“ и е обявил извънредна ситуация. Според експерти, ударът може да е повредил двигателя или хидравликата на самолета.
Липсващ колесник: Видео кадри показват, че колесникът на самолета не се е разгърнал напълно. Специалистите обясняват, че ръчното разгъване изисква време, което пилотите не са имали.
Смъртоносна бетонна бариера: Самолетът се удря в бетонна бариера близо до пистата, което значително увеличава броя на жертвите. Експертите критикуват конструкцията на летището, наричайки я „отговорна за високата смъртност“.
Бъдещи разследвания
Американски и южнокорейски разследващи работят по случая. Черните кутии на самолета са открити и ще дадат ключова информация за причините за инцидента.
Докато разследванията продължават, експертите предупреждават срещу спекулации. Катастрофата на Jeju Air полет 2216 подчертава важността на безопасността в авиацията, включително необходимостта от по-добро управление на птиците около летищата и осигуряване на безопасни условия на пистите.
„Авиацията остава най-безопасният начин за пътуване,“ заяви Хасан Шахиди от Фондация за авиационна безопасност. „Но този инцидент е трагично напомняне за необходимостта от непрекъснато подобрение.“
Руски огън вероятно е причинил катастрофата на азербайджанския самолет, докато народът скърби
[…] души. Разследването включва офиса на авиокомпанията Jeju Air и регионална авиационна служба, съобщиха […]