Китай и ЕС ще проведат преговори за тарифите за електрически автомобили

0
101
Електромобил
Илюстративна снимка

Рискът от рязко покачване на цените на китайските електромобили в ЕС може да намалее, след като двете страни се съгласиха да преговарят за планирана серия от данъци върху вноса, предава „BBC“. Висши служители от двата региона говориха за тарифите в телефонен разговор в събота и се съгласиха да ги обсъдят допълнително, въпреки че търканията остават.

Разговорът е първият случай, в който двете страни се съгласяват да преговарят, откакто ЕС заплаши Китай с мита върху електрическите превозни средства /ЕПС/ в размер до 38%.

От своя страна Европейският съюз заяви, че китайските електромобили са несправедливо субсидирани от неговото правителство. В отговор Китай обвини ЕС в протекционизъм и нарушаване на търговските правила.

Говорител на ЕС коментира пред „BBC“, че разговорът между комисаря по въпросите на търговията Валдис Домбровскис и китайския му колега Уан Вентао е бил „откровен и конструктивен“. Те заявиха, че двете страни ще продължат да си взаимодействат на всички нива през следващите седмици. Говорителят обаче също така удвои противопоставянето на ЕС на начина, по който се финансира китайската индустрия за електромобили. Те казаха още, че „всеки договорен резултат от предложените мита трябва да се отнася до „вредното субсидиране на китайските електрически превозни средства.

В събота Китай публикува подобно изявление и даде да се разбере, че все още не е съгласен с ЕС. Освен разговора си с ЕС, в събота Вентао се срещна с германския вицеканцлер и федерален министър на икономиката и действията в областта на климата Роберт Хабек. В публикация във Фейсбук, посветена на срещата, Министерството на търговията на Китай заяви, че е съобщило на Хабек за своето „твърдо противопоставяне“ на митата. То повтори заплахата си да подаде иск в Световната търговска организация /СТО/, „за да защити твърдо своите законни права и интереси.

Германия също отправи критики към митата. Когато ЕС ги предложи за първи път миналата седмица след разследването на китайските електрически превозни средства в търговския блок, германският министър на транспорта Фолкер Висинг подчерта, че този ход рискува да предизвика „търговска война“ с Пекин. Ето какво написа тогава той в Twitter:

„Наказателните мита на Европейската комисия удрят германските компании и техните най-добри продукти.

Европейската автомобилна индустрия също беше критична. Stellantis – която е собственик на Citroën, Peugeot, Vauxhall, Fiat и няколко други марки – заяви, че не подкрепя мерки, които „допринасят за фрагментирането на световната търговия“.

Предложените такси варират от 17,4 % до 38,1 % в зависимост от марката и от това колко е договорила с разследването на ЕС. Те ще се добавят към сегашната ставка от 10 %, която се налага на всички електрически автомобили, произведени в Китай.

Намесата на ЕС идва, след като миналия месец САЩ предприеха много по-смел ход, като увеличиха тарифата си за китайските електромобили от 25% на 100%.

На фона на предложените нови условия за собствениците на коли: Намаляват продажбите на електрически автомобили в Европа

 

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments