Китай изготвя нови правила в областта на гейминг индустрията

0
46
Видеоигра
Снимка: Pixabay

По-рано днес Китай публикува проектопредложения, целящи ограничаване на прекомерните разходи за онлайн игри, съобщи „Associated Press“. Това е последният ход на управляващата Комунистическа партия за запазване на контрола върху виртуалната икономика.

Предложението доведе до рязък спад на акциите на най-големите китайски компании за онлайн игри – „Tencent“ и „NetEase“ в Хонконг.

Китайският регулаторен орган, контролиращ тази индустрия – Националната администрация за преса и публикации издаде насоки, според които онлайн игрите не могат да предлагат стимули за ежедневно влизане или покупки. Други ограничения включват ограничаване на броя на потребители, които могат да използват тези платформи, както и издаване на предупреждения за „нерационално поведение при потребление“.

Акциите на „Tencent“, най-голямата компания за онлайн игри в Китай, се сринаха с около 16%, след което възстановиха част от позициите си, а крайната им стойност регистрира спад от 12%. Цената на акциите на конкурентната компания „NetEase“  също претърпя загуби, като нейните акции се сринаха с около 25%.

През последните години Пекин предприе различни мерки срещу гейминг индустрията. През 2021 г. регулаторите определиха строги ограничения за времето, което децата могат да прекарват в такъв тип игри, до само три часа седмично. Новинарска емисия на държавната медия описа онлайн игрите като „духовен опиум“ и алюзия за минали епохи, когато пристрастяването към наркотици е било широко разпространено в Китай.

Одобряването на нови видеоигри също беше преустановено за около осем месеца и възобновено едва през април 2022 г., тъй като властите облекчиха по-мащабната репресия срещу цялата технологична индустрия.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments