Китай: Производителите на електромобили се стремят да надминат конкурентите си

0
70
Електрически автомобил Тесла.
Снимка: Пиксабей

От 80-те години на миналия век насам европейските производители на автомобили постепенно завладяват пазара на Китай, като реализират милионни продажби при слаба конкуренция на местния пазар, пише „Reuters“. Сега обаче те ще трябва да защитават ревностно тази своя ниша в Европа, тъй като предлагането на мощни китайски електромобили става все по-усилено.

Китайските електромобилни титани BYD, Chery и Great Wall Motor подготвят пускането на пазара на около 20 свои нови продукта през следващите пет години, като отделят щедро финансови средства за продажби и маркетинг на най-важния си експортен пазар. Това е потвърдено от интервюта на „Reuters“, проведени с 18 мениджъри на китайски автомобилни компании, както и с консултанти и експерти от индустрията, запознати с европейската стратегия на китайските автомобилни производители.

След като в продължение на няколко години китайската индустрия за електрически превозни средства отнемаше солиден пазарен дял от чуждестранните си конкуренти на вътрешния пазар, който е най-големият в света, сега тя е готова да направи това и в Европа. Китайските производители на електрически превозни средства от години наред проучват европейските купувачи на автомобили, наемат ветерани от индустрията и избират дистрибутори с широки познания за местните тенденции, за да създадат предпоставки за надмогване на конкуренцията с Tesla и други влиятелни производители на автомобили, твърдят източниците. Междувременно компаниите BYD и Chery вече обявиха плановете си за производство на автомобили в Европа. Китайските производители на автомобили прилагат редица тактики за навлизане на пазара в Европа – от спонсориране на престижни спортни събития за повишаване на осведомеността за своите марки до изграждане на мащабни дилърски мрежи и подобряване на сервизните и ремонтните дейности за защита на стойността при препродажба – ключово изискване на купувачите на автопаркове, които представляват голям дял от европейския пазар.

Въпреки това, засега продажбите на китайските производители на автомобили в Европа не са особено високи, тъй като марките им са слабо познати сред потребителите, с изключение на MG, бивша британска марка, собственост на SAIC, държавен китайски автомобилен производител. Положителното обаче е, че все пак доставките растат бързо и могат да нараснат допълнително с пускането на допълнителни модели в широк диапазон от ценови сегменти, твърдят експерти от индустрията. След години на експоненциален ръст на продажбите на електромобили в Китай и други експортни пазари, гигантът BYD утрои продажбите си в Европа до 15 000 автомобила през 2023 г. BYD пусна на пазара шест електрически модела в Европа, като говорител на компанията обяви, че тя ще ги предлага в 20 държави. Миналата година компанията пусна първите си три модела в Обединеното кралство и планира още два в рамките на тази година, разкри Марк Бландел, маркетинг мениджър на BYD в Обединеното кралство.

Great Wall също планира да пуска по един модел годишно в Европа през следващите пет години, съобщиха двама служители на компанията. Chery обяви, че ще пусне на пазара общо осем SUV модела под две марки – Omodo и Jaecoo  през следващите две години. За сравнение, Tesla има само два модела, които се продават в голям обем – моделите от среден клас 3 и Y. От ръководствата на на BYD, GWM и Chery споделиха пред „Reuters“, че се стремят да се установят стабилно на европейския пазар. Представител на Chery заяви, че компанията се фокусира върху всички аспекти на европейската автомобилна екосистема – от брандирането до инструментите за финансиране, ремонти и препродажба както за частни, така и за корпоративни клиенти.

Компанията SAIC не пожела да даде коментар по темата.

Кристина Бу от Норвежката асоциация за електрически превозни средства, която представлява 120 000 собственици на електромобили, разкри, че се е срещала с много китайски автомобилни производители и отбеляза, че някои от тях са прекарали години в планиране на европейската си стратегия. Норвегия е световен лидер в производството на електрически превозни средства. Според Бу китайските марки досега са адаптирали активно чуждестранни модели на електрически превозни средства за износ, но вече работят по свои уникални модели, разработени от нулата, които ще бъдат насочени към европейските купувачи. Освен това те не са подложени на същия натиск като западните си конкуренти да реализират бързо печалба, тъй като се радват на силна подкрепа от страна на китайското правителство.

Хонконг осъди 14 активисти за подривна дейност

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments