Китай се готви за най-големия фестивал за онлайн пазаруване в света

0
216
Онлайн пазаруване, стоки, продукти, покупка
Онлайн пазаруване. Снимка: Пиксабей

Очаква се китайските потребители да похарчат десетки милиарди за всичко – от прясна храна до луксозни стоки по време на тазгодишния фестивал за онлайн пазаруване на Singles’ Day (Ден на необвързаните), докато страната се възстановява от пандемията, съобщава “Асошиейтед прес”.

Фестивалът за пазаруване, който е най-големият в света и се пада на 11 ноември всяка година, е ежегодна феерия, при която китайските компании за електронна търговия, включително Alibaba, JD.com и Pinduoduo, предлагат щедри отстъпки на своите платформи. Миналата година купувачите похарчиха 38,4 милиарда долара в платформите за електронна търговия на Alibaba Tmall и Taobao.

Фестивалът за онлайн пазаруване получава името си заради това, че всяка година се пада на 11 ноември. Известни също като 11.11 или Double 11, числата приличат на “голи клони” – израз, отнасящ се до онези, които са необвързани и без ангажименти в Китай. Така денят по-късно стана известен като Ден на необвързаните.

Тазгодишният фестивал ще бъде наблюдаван отблизо като барометър на потреблението в Китай, който тепърва започва да се раздвижва поради пандемията от коронавируса след месеци на блокиране по-рано през годината.

Анализаторите очакват китайските потребители да харчат повече за вносни продукти и чуждестранни луксозни марки, тъй като много китайски туристи не са могли да пътуват в чужбина поради пандемията и затегнатите ограничения за пътуване, свързани с нея.

Проучване на консултантската компания Oliver Wyman установи, че 86% от китайските потребители са готови да похарчат същото или повече, отколкото по време на миналогодишния фестивал на Деня на необвързаните. Шон Шен, лидер на компетентност за клиенти и стратегии за EY в Голям Китай, заяви:

“През последните шест месеца заможните домакинства всъщност са похарчили повече пари.”

“Виждаме също така, че покупките на луксозни продукти от сегмента се увеличават поради международните ограничения за пътуване.”

През 2018 г. китайските потребители са похарчили около 770 милиарда юана (116,3 милиарда долара) за луксозни артикули, което представлява около една трета от глобалните разходи, като всяко домакинство, консумиращо лукс, изразходва средно 80 000 юана годишно (12 089 долара), според McKinsey от 2019 г., доклад за лукса.

Очаква се също да се увеличат продажбите на електронни стоки и продукти за здраве, тъй като все повече хора работят от вкъщи и обръщат повече внимание на здравето си на фона на пандемията, се казва в доклад на консултантската компания Bain & Company.

За да помогнат на търговците да се справят с въздействието на коронавируса, онлайн платформите удължиха периода на фестивала за пазаруване тази година с надеждата да увеличат продажбите си. Както Alibaba, така и JD.com, двете най-големи компании за електронна търговия в страната, започнаха да предлагат отстъпки на 21 октомври, три седмици преди 11 ноември. Някои марки и търговци, които намалиха цените си, отчетоха стотици милиони юани (десетки милиони долари) приходи за продажби само няколко часа след фестивала за пазаруване.

Танг Ченгхуи, електроинженер, който живее в Пекин, вижда Деня на необвързаните като възможност за запаси от закуски и вносни продукти като мляко от Австралия. Преди фестивала Танг поръчва 3 кутии патешки яйца, 10 пакета соево мляко на прах, две кутии кисело мляко, кафе и вино. Самият той обяснява:

“Купувам още закуски тази година, защото току-що се нанесох в нов апартамент и имам достатъчно място за съхранение, за да се запася с храните, които харесвам. Някои от тези продукти са наистина евтини по време на отстъпките за Деня на необвързаните.”

За разлика от Черния петък и Кибер понеделника в САЩ, Денят на необвързаните в Китай не е само дълбок пазарлък. Alibaba е пионер в концепцията за Деня на необвързаните и провежда годишен гала ден на 11 ноември със спектакли на знаменитости, за да забавлява купувачите.

Компаниите за електронна търговия не разбиват обема на продажбите на този ден по марки, така че е трудно да се знае какъв дял отива за чуждестранни компании, въпреки че някои компании може да обявят свои собствени изпълнения.

Продажбите чрез предаване на живо и годишната гала постановка на Alibaba са част от тенденцията на „пазаруване“, която съчетава пазаруването с развлечения, за да стане по-привлекателна и ангажираща за купувачите. Мини игрите в платформите за онлайн пазаруване примамват купувачите с по-големи отстъпки, като същевременно ги насърчават да прекарват повече време в приложението. Уанг Сяофенг, старши анализатор във Forrester, казва:

“Поради COVID-19, търговските марки и търговците на дребно удвоиха електронната търговия и предаването на потоци на живо, за да стимулират растежа, и това ще се покаже силно в Деня на необвързаните тази година.”

Но докато милиони купувачи прекарват часове в мини наддавания с надеждата да постигнат по-добри оферти, някои са раздразнени от сложността, необходима за спечелването на подобни отстъпки. 27-годишната счетоводителка от Пекин Лю Жиро, казва:

“Отстъпките за Черния петък са по-добри и по-ясни. Сега все още моля приятелите си да ми помогнат да купя неща от САЩ по време на Черния петък.”

“Правилата около отстъпките за Деня на синглите сега стават все по-сложни”, каза тя. И допълва:

“Обикновено просто харча парите си на Черния петък и купувам по-малко в Деня на необвързаните.”

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments