Банковите услуги в България са честа тема сред гражданите, но проблемите с тях рядко получават нужното внимание. Лошото обслужване и техническите неизправности, които редовно се срещат в някои банки у нас, не само създават неудобства за клиентите, но и водят до значителни финансови загуби.
Такъв е случаят с ОББ и техния клон в бургаския к-с „Славейков“. За него сподели бургаският бизнесмен Николай Димитров, на който в рамките на два поредни дни, банкоматът на клона в к-с „Славейков“ му „поглъща“ две значителни суми пари и картата му:
„Първо ми изчезнаха 250 лева, а на следващия ден банкоматът погълна 2500 лева и картата ми“
Той допълва, че сигналите за неработещи банкомати са много и че клиентите на банката често са оставяни без средства по време на летния сезон, когато банкоматите им не работят с дни.
Димитров сигнализира и за неуважително отношение от страна на служителите на банката. При двата инцидента, когато банкоматът взима парите му, служителите на банката са били небрежни и са пренебрегнали проблема, изисквайки от него да чака по 10 дни за възстановяване на сумите.
„За да ми върнат парите, трябва да чакам 10 дни, но ако аз имам кредит в банката и се забавя, ще ми опростят ли кредита или ще ми сложат наказателна лихва?“, пита риторично Димитров.
Проблемите с банкоматите на ОББ не са единични случаи, а по-скоро системни грешки. Бургазлии споделят, че банкоматите на тази банка масово не работят. Наша независима проверка установи, че в периода от 19 до 23 юли банкоматите на ОББ в Бургас не са функционирали. Още по-интересно е, че когато банкомат на един клон в Бургас откаже дейност, това се отразява на всички клонове в града. Това предполага системен проблем, който банката не успява или не желае да реши.
Клиенти като Георги Георгиев и Таня Иванова споделят в социалните мрежи за своите неприятни изживявания с ОББ. Георгиев споделя:
„Редовно интернет банкирането им е в профилактика по 3 дни, банкоматите им един ден работят, един ден не.“
„Искам да си изтегля 1000 лева от пенсията, но банкоматът казва, че може до 600 лева и трябва да тегля втори път, за да ми удържи такса“, добавя Иванова.
Тези случаи подчертават необходимостта от регулиране на банковия сектор. Банки като ОББ не трябва да се държат сякаш клиентите им са лишени от права, а трябва да гарантират справедливо отношение и адекватни услуги за всички граждани.
„Банките трябва да помнят, че тяхното съществуване зависи нас и че трябва да ни уважават и да се отнасят с нас с необходимото внимание и грижа“, казват още недоволните граждани.
Проблемите с ОББ и техните услуги са ясен знак, че има сериозен проблем при ползване на банкови услуги у нас. Клиентите и засегнатите лица е нужно да съобщават за всякакви проблеми до компетентните институции, както и да внимават на кои банки ползват услугите. Това са важни стъпки към предотвратяване на подобни случаи.
Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg
Нарастващи цени и непроменени доходи: Как да се адаптира семейният бюджет?