Записването за среща с градоначалника г-н Николов вече ще е възможно всеки работен ден. Записване за приемни дни на неговите заместници също ще се извършва всеки работен ден и по електронен път.
Да припомним, че гражданин подаде сигнал до Искра.бг. От името на редакцията беше изпратено запитване до кмета на град Бургас Димитър Николов относно ограничената възможност за записване за приемен ден при него.
Публикуваме отговора на Община Бургас:
„Във връзка с изпратено Ваше запитване вх. № ЕД-1702/13.06.2019 в Община Бургас, относно реда за записване за приемен ден в Община Бургас, Ви предоставям следната информация:
Посоката на развитие на Община Бургас се определя от обществено-икономическите процеси в нея. Гражданите винаги са били естествена част от тези процеси, чрез своите жалби, предложения, запитвания, които ежедневно постъпват по електронен път, поща, приемен ден, неформални срещи.
Срещите с граждани в приемен ден са доброволна възможност, от която те могат да се възползват по установен ред. Правилата за записване са мотивирани и прагматично ориентирани от опит, натрупан след десетки проведени приемни дни. За да има реален положителен ефект, независимо дали се касае за личен или обществено значим въпрос, е необходимо кратко предварително проучване на всеки казус, за да се изясни, че поставеният въпрос действително е от компетенциите на кмета и че не може да се реши от друго звено от администрацията. Ето защо записването не се извършва дистанционно, вкл. и чрез електронна поща. Отговорността, с която се подхожда при всеки сигнал, предложениe и срещи налагат спазването на установените правила.
За улеснение на гражданите записването за приемния ден на кмета на общината ще се извършва всеки работен ден, в рамките на установеното работно време в Центъра за административно обслужване на община Бургас.
По отношение на заместник-кметовете записването става също всеки ден и е възможно по електронен път, като се запазват съществуващите приемни дни.
Благодаря за отправения сигнал и проявената гражданска позиция!“
С това решение Община Бургас показа, че когато има желание може да се справи с всеки един граждански проблем – от най-малкия до най-големия. Когато администрацията откликва на обществените потребности, това е знак, че се върви в правилната посока за успешното развитие на града.
Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg