Кметът на Маринка: Трябва ли статистиката да стане по-кървава, за да се ограничи скоростта в селото?

Жителите на селото са готови да затворят международния път преминаващ през центъра

1
377
Главен път в село Маринка
Главен път в село Маринка. Снимка: Скрийншот от "Google Streets View"

Кметът на бургаското село Маринка Иван Агафонов е алармирал всички възможни институции, като настоява да бъде обърнато специално внимание на пътната безопасност в населеното място. Той е написал писмо до Министерството на регионалното развитие и благоустройството, Агенция „Пътна инфраструктура“, Община Бургас и ОДМВР-Бургас. 

Агафанов напомня за неприятния инцидент от изминалия уикенд, при който ученик бе блъснат от джип на главния път на селото. Кметът припомня, че неведнъж е алармирал за проблема и настоява да бъдат взети спешни мерки, за да се предотвратят фатални инциденти занапред. В писмото си той е обърнал внимание, че през селото преминава първокласен международен път от Републиканската пътна мрежа – път I-9, като същият съвпада с Европейски път Е87, което го прави изключително натоварен. 

„През почивните и празнични дни, както и при ежегодното честване на Илинденско-Преображенското въстание в местност Петрова нива, трафикът през селото е особено голям. Същият път се използва и като алтернативно трасе при инциденти, налагащи затваряне на пътя Бургас Приморско и/или Меден Рудник IK – Бургас-център. Когато горните събития съвпаднат с летния сезон, се получава така, че освен трафика за ГКПП Малко Търново, през село Маринка преминава и целият трафик за южното Черноморие“. 

Агафанов допълва, че през последните години селото се е очертало като притегателно място за живот на много хора, млади и стари, и продължава да се разраства, съответно в селото има множество деца и юноши. Разкриват се множество търговски обекти, повечето от които на главния път.

„Като жител и кмет на село Маринка, ежедневно ставам свидетел на безброй ситуации и предпоставки за пътно транспортни произшествия. Тук е моментът да припомня, че през годините назад селото ни е дало две детски жертви на същия този път. Също така, добре е да се помни и фаталният инцидент в съседното село Крушевец от последните години, когато автомобил на Гранична полиция се качи на тротоара и помете количка с бебе на 1 годинка“.

Кметът на Маринка пише, че е изключително афектиран, защото още с встъпването си в длъжност е изпратил писмо до Областно пътно управление-Бургас и до Община Бургас, с което е изискал да бъдат предприети няколко конкретни мерки, които според него са можели да предотвратят инцидента през уикенда.

„С протокол от същата дата бяха отхвърлени всички поискани от мен мерки“.

По думите му тогава единствено е било взето решение да бъде освежена маркировката на две от петте пешеходни пътеки по главния път, като година по-късно е освежена маркировката само на една от тях.

„По време на заседанието на въпросната комисия, на която като кмет на населеното място изключително лошо впечатление ми направи отношението на един от служителите на ОПУ-Бургас, инж. Г. Атанасов, който още с пристигането си в село Маринка започна на висок тон да ми държи сметка защо свиквам тази комисия без причина и да пита дали в Маринка си мислим, че сме център на вселената и кой ще плаща за прищевките ни. На заседанието на комисията, отказът на исканите от мен мерки за намаляване на скоростта в населеното място и мерките за обезопасяване на пешеходците бе аргументиран с липсата на статистика (или недостатъчната такава) от ПТП в района за предприемане на тези мерки“

С днешна дата, бих попитал инж. Г. Атанасов дали инцидентът от тази събота с блъснатото дете е достатъчен или е нужно статистиката да бъде по-кървава. Правилно ли е, според вас, да се предприемат мерки единствено на база статистика или е по-правилно да има превенция, за да не се стига до фатални инциденти?“

По думите му майката на пострадалото дете е изпратила писмо с искане за спешни мерки. За същото настояват и много други родители, които са изразили готовност за протестни действия, включително затваряне на международния път преминаващ през селото, ако не бъдат предприети адекватни мерки за обезопасяването му.

Кметът и жителите на селото настояват

  • Да се приложат разпоредбите предвидени в раздел XIV, чл. 61 и чл.62 на Закона за движението по пътищата и цялата територия на село Маринка с единствено изключение на главния път (ул. Михаил Герджиков) да бъде въведено като жилищна зона, каквато реално е територията на селото.
  • По цялото протежение на главния път (ул. Михаил Герджиков) да бъдат предприети мерки за намаляване и спазване на ограничението за скорост в населеното място, като за целта бъдат създадени поне още 3 пешеходни пътеки, пешеходен светофар с бутони и да бъдат изпълнени още 5 пътни ограничителя за скорост под формата на изпъкнала (изкуствена) неравност. Изброените по-горе да бъдат съпътствани със светещи пътни знаци указващи пешеходните пътеки. Да бъдат изпълнени уширения на пътното платно под формата на джобове за кратковременно паркиране около търговските обекти разположени по главния път, с цел намаляване на риска.
  • Да бъдат разположени огледала (10бр.) за перпендикулярните улици на главния път – „Михаил Герджиков“, тъй като цялата главна улица описва дъга и почти цялото село е в завой.
  • Да бъде монтирана камера за скорост в населеното място
  • Да бъде изградено кръгово кръстовище на улиците „Михаил Герджиков“, „Оборище“ и „Вела Пеева“
  • И други мерки по преценка на специалистите.

Агафонов завършва, че остава в готовност за пълно сътрудничество и подкрепа в тази задача и предварително благодари на институции от името на всички граждани. Писмото ще бъде разгледано от членовете на постоянната комисия по „Транспорт и безопасност на движението“ към Общински съвет-Бургас следващата седмица. 

Как се измерва чистота на въздуха в Бургас и може ли да се доверим на данните?

Абониране
Известие от
guest

1 Comment
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Zack
Zack
3 часа по-рано

Не се жали, а изгради пасивната пътна безопаснос на пътния участък в селото за което вземаш доста голяма заплата!
Но първо трябва да прочетеш малко, да разбереш какво е това пасивна пътна безопасност!