Пазаруването в Турция е все по-предпочитана шопинг опция за българите. Почти няма нашенци, които все още да не са посещавали Одрин, за да си напазаруват. Въпреки инфлацията в южната ни съседка, курсът на лирата спрямо лева все още е много изгоден за българите. По тази причина те избират да пътуват дотам, за да напълнят торбите с всичко, от което имат нужда за бита – хранителни стоки, дрехи, домакинска посуда, лекарства, материали за строителство, мебели и какво ли още не.
В предишната статия ви разказахме какво е нужно, за да се организира един такъв ден, за да сте подготвени и да останете максимално доволни от цялото преживяване.
Сега ще разгледаме различните проблеми, които нерядко възникват при пазаруването. Ще ви запознаем и с Фейсбук групите на тема шопинг екскурзия в Турция, внимателно разглеждайки всяка една от тях като отношение, възможност за участие и коректност.
Това са част от най-големите групи в интернет пространството. За улеснение сме ги наредили по брой хора в тях, започвайки от тази с най-много посетители.
- ПАЗАРУВАНЕ В ОДРИН – 167000 души
- НА ШОПИНГ В ОДРИН – 45300 души
- На пазар в Одрин (Едирне) – 26500 души
- На пазар в Одрин – 25600 души
- на пазар в одрин – 15000 души
- На пазар и екскурзия в Истанбул, Одрин и цяла Турция – съвети и мнения – 12400 души
- На пазар в Одрин, Лозенград, Люлебургас, Чорлу и Истанбул – 9200 души
Проучване на Искра.бг показва, че по-голямата част от всички групи реално се администрират от един човек, който основно публикува нещата, от които той се интересува и от които печели чрез реклама. Друга част от групите се държат от различни фирми и хора, които живеят в Одрин. Тяхната главна цел е да промотират стоките, които предлагат.
„Ако пуснете тема и препоръчате вие магазин за мебели, от които другите могат да пазаруват, ще видите колко бързо ще ви блокират и няма да може да виждате групата. Причината е, че човекът, който държи повечето групи, работи в подобен магазин и не позволява да се каже и дума за друг“, споделя с нас разочарован потребител. Той е категоричен, че „в никакъв случай няма да бъде одобрен ваш или мой пост в тези групи, дори да е полезен за всички. Просто защото са такива опциите и само един човек има права да публикува“.
Имате единствено право на коментари, допълва друг бивш член на въпросната група. Ако обаче „в коментарите споменете думата мебели, отново ще последва въпросната развръзка и ще ви блокират“.
В рекламата, разбира се, няма нищо лошо. Некоректността идва от твърденията, че правиш нещо, за да помогнеш на хората, докато главната ти цел реално е процентът печалба, който ще вземеш накрая. Редно е, ако инфлуенс маркетингът е начинът, по който искаш да оперираш в интернет пространството, това да бъде упоменато. Така потребителите ще са наясно, че ти имаш лична изгода от стоките, които им препоръчваш, и ще подходят по-внимателно преди да ти се доверят.
Немалко хора споделят с въпросния администратор и инфлуенсър, че не са доволни от храната на дадено място, след което по техни думи, той започва да се кара с тях и да отрича.
Недоволство има по отношение на актуалността на информацията, давана във видеата, подготвени от администратора на повечето Фейсбук групи за пазаруване в Одрин.
Оплаквания хората изказват и във връзка с предлаганите стоки в строителен магазин. При посещение в него се е оказало, че „нищо от видеото не се оказа реално“ и единственото, което се случва, е хората да си губят времето с „невярна информация“.
Разочарование изказват и по отношение на това, че са били излъгани на касата на магазин за дрехи, поради незнание на турски език.
Друг потребител във Фейсбук пък споделя, че препоръчаните дънки в даден търговски обект са некачествени и дефектни.
Неспазен е бил и срок за доставка на смесители за бани, ламинат и гранитогрес, алармира друг купувач, останал излъган от препоръките и рекламните клипчета.
Жена е възмутена от обслужване и държание на служители на оптика, която е била посочвана като надеждна – „беше отказано, без всякакви обяснения“.
Въпреки негативите, има редица положителни отзиви във въпросните групи за съдействието, което потребителите получават в тях. Желателно е преди да закупите дадена продукт, препоръчан в интернет, да проучите добре магазина, за да сте възможно най-сигурни в избора си.
Защо е добре да бъдете внимателни? За да останете доволни и да си спестите горчивия привкус, че са ви измамили, за да ви вземат парите. Или някой да си получи процента.
Ние се опитахме да потърсим група, която е изцяло независима от определени пристрастия и единствената й цел е хората в нея да си помагат, споделяйки личен опит и впечатления. Място, където всеки има право да публикува и да коментира, без да се налага цензура.
Такава е На пазар в Одрин (Едирне). Влизайки вътре, ще видите, че никъде не се налагат внушения и препоръки, базирани на прикрито спонсорство с цел да бъде диктуван изборът на клиентопотока. Защото най-важното е именно това – българите да успеят да напазаруват качествени стоки на достъпни цени, без това да утежни излишно семейния им бюджет.