Кои са най-важните практики за дълготраен успех в социалните мрежи, развивайки бизнес?

0
97
"Digital4Burgas"
"Digital4Burgas". Снимка: Искра.бг

Как да се развие успешен бизнес, който да има дълготраен успех в социалните мрежи? Какви са най-важните практики за запазване на онлайн аудиторията?

Практични съвети в тази област даде маркетинг експертът от дигитална агенция „Valival“ Димитър Иванов. Той беше лектор по една от темите на събитието – „Digital4Burgas III: Успешна дигитална търговия“, провеждащо се в Международния конгресен център в Бургас. Там се събраха професионалисти с доказан опит в дигиталния свят.

Димитър Иванов
Димитър Иванов. Снимка: Искра.бг

Димитър Иванов сподели съвети и стратегии, давайки точните решения на конкретни проблеми, които могат да се приложат успешно във всеки един бранд. Той посочи:

„Темата днес е: 7-те най-важни практики за дълготраен успех в социалните мрежи“. Нужно е човек да мисли дългосрочно във времето, когато прави бизнес. Първото най-важно нещо е да бъдете автентичен, истински и искрен.“

Експертът е категоричен, че това е най-правилният път да се спечели доверието на хората. Според него втората практика е да се опознае аудиторията, без значение какво се предлага на пазара – продукт или услуга.

„Най-лошото нещо е да ви пропускат в социалните мрежи, при което се ограничава и съдържанието“, подчерта Иванов. По думите му има определен модел за привличане на аудитория – с иноватори, с ранни последователи, с ранно мнозинство, с късно мнозинство и с мудни. Според него грешката на голяма част от бизнеса е, че се фокусират в ранното и късното мнозинство, а практически е нужно да привлекат иноваторите и ранните последователи, чрез които посланието ще постигне и до другите групи от хора.

Третата практика е да се разбира естеството на социалната мрежа. Тук специалистът съветва да не се предлага на потребителите една и съща публикация, а да се показват различни неща от даден бранд, за да могат да бъдат интересни на хората, използващи Facebook, Instagram или LinkedIn. По думите му Фейсбук е за „убиване на време“, за развлечение, за опознаване на определени хора чрез техните публикации и коментари. Инстаграм е за комуникиране чрез снимки и кратки видеа, предавайки историята на определена личност. Докато LinkedIn е корпоративна социална мрежа.

При четвъртото правило е нужно да се създаде съдържанието, т.е. да се направи нещо ново, а не да се копират определени теми и материали.

„Петата практика – Бъдете на линия! Няма нищо, което да унищожи една добра страница, ако не я поддържате. Хората искат да си комуникират в социалните мрежи чрез публикации под определено съдържание“, посочи Иванов. Той уточни, че шестото правило е бизнесът да бъде актуален. Експертът е категоричен, че е нужно да се следят интересите на дадена аудитория, като се проследят определена социална група. Така определен бранд може да участва активно в дискусия и да спечели привърженици.

„Седмото, но не на последно място, е използването на актуални резултати, за да може да се задържи вниманието на аудиторията. Прилагането им и директната комуникация с хората ще ги накара да повярват в търговска марка“, обясни маркетинг експертът.

Димитър Иванов посъветва бизнеса да е по-ангажиран и отговорен към потребителите в социалните мрежи, предлагайки своите продукти. Той се надява да е бил полезен с тези лесни практики, очаквайки различните брандове да ги прилагат успешно и ефективно.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments