Конфликтна ситуация между силистренка и куриер на фирма „Спиди“ поставя редица въпроси. За злополуката ни разказа потърпевшата жена, която пожела анонимност и за целите на публикацията ще я наречем Мария Георгиева.
Всичко започнало през август с поръчка на чехли от интернет. Куриерската фирма, която трябвало да я изпълни, била „Спиди“. В деня, когато трябвало да бъдат доставени обаче, Мария не получила СМС, а обаждане от куриер.
„Казах му, че не съм вкъщи. От него разбрах, че има новооткрит офис на бул. „Македония“ и според него съм можела сама да отида и да си взема пратката, въпреки че съм поръчала доставка до вкъщи“, спомня си жената.
Тя се съгласила, въпреки че не била попитана дали й е удобно. Мария се оплаква, че през целия им разговор, куриерът фамилиарничил с нея. Наложило се да отиде три пъти до офиса – при първия бил затворен, при втория имало голяма опашка и чак при третия успяла да стигне до гишето. Тогава настояла да плати по-ниска сума за доставка, след като е отишла лично да си я вземе. Служителката обаче отказала да вземе по-малко пари и заради това Мария отказала пратката.
След броени дни жената отново решила да си поръча чехли. Този път получила СМС, но в 23:30 часа. И пита защо е била обезпокоена в този късен час. На другия ден силистренката отново получила обаждане от куриера. Помолила го стоката да бъде доставена вместо в 14 часа, както било посочено в СМС-а, във времето между 16:30 часа и 17 часа. Уговореният час дошъл и отминал, но доставката не била изпълнена. Заради това потърпевшата отишла до офиса, където служителката се свързала с куриера. Казали на жената да се прибере и че до 10 минути продуктът ще бъде при нея.
Куриерът отново се забавил. През това време жената погледнала през прозореца и видяла, че служебният автомобил на „Спиди“ е спрял до гаража на къщата й, където имало знак, забраняващ паркирането. Тя подозира, че куриерът е искал GPS-а на автомобила да засече, че е на адреса и после да каже, че никой не му е отворил. Решила да отиде при него и да го попита какво се случва.
„В този момент той премести колата пред нас и ми подаде кашона. Аз винаги следя дали има опция „Преглед“. Винаги, когато е идвал, бърза да бутне кашона, да вземе парите и да изчезне по други заявки“, каза Мария, но този път настояла да си използва услугата.
„Той намери макетно ножче, отвори кашона, показа ми. Но аз бях ядосана и го попитах дали знае от колко време го чакам, че и до офиса ходих, а и имах личен ангажимент, за когото закъснявах.“
От Мария било поискано да плати 8 лева за доставка и никой не й обяснил, защо този път цената е с 2 лева по-висока: „Съгласна съм да си заплатя услугата, след като доставката бъде изпълнена коректна и във време. Стоката и доставката общо струваха 33 лева. Казах му, че след като той е закъснял, съответно и аз закъснявам, ще си удържа 3 лева за такси. В резултат на това куриерът се развика и се разбесня. Той започна да дърпа кашона от ръцете ми. Започна да ме рита по краката, счупи саксии в двора на къщата“.
Междувременно 12-годишният син на потърпевшата чул, че се случва нещо и излязъл да провери дали всичко е наред с майка му.
„Дадох му кашона и му казах да влиза в къщата, но той се паникьоса. В този момент куриерът се нахвърли върху сина ми. Уплаших се, тръгнах да го защитавам и в същия момент куриерът ме поряза с макетното ножче в лявата ръка.“
„Няма подход към клиентите. Той си позволи да бъде агресивен към едно малко и беззащитно дете. Защо към него има такова отношение? За какъв човек говорим? Как може да го държат на работа? В някоя друга страна този служител щеше да бъде вкаран в затвора“
Мария твърди, че след това куриерът се е изплашил, качил се в колата и си тръгнал. Тя подчертава, че не е успяла да му плати сумата: „В показанията, които е дал, пише, че ми е предложил медицинска помощ, че ми е предложил да ме откара с колата, че ми е предложил помощ и съдействие. Всичко е изключително изопачено.“
Потърпевшата жена си е изкарала медицинско удостоверение.
„В показанията си служителката на фирмата е посочила, че съм й платила 30 лева, а не цялата сума. В деня след инцидента аз отидох да си платя цялата сума, но не получих документ срещу това. А и има камери, защо те не са прегледани„, пита Георгиева.
Жената е написала и писмена жалба срещу куриера до фирма „Спиди“. Отговор към момента не е получила. Тя пита дали въобще е била извършена проверка вътре във фирмата и ако е имало такава защо служителят й не е отстранен или дори уволнен.
Пострадалата твърди, че куриерът имал връзки в полицията, с които да го покрият – той имал близка съседка, която работи в системата. Потърпевшата добавя, че във въпросната вечер е отишла и до полицията, където е разказала за инцидента и е поискала домът й да бъде посетен, а щетите описани, но дежурният полицай не й е съдействал, защото по думите й „всички били в отпуска“. „Не ми обърна абсолютно никакво внимание“, твърди тя.
Жената решила да наеме адвокат. С него изготвили жалба до полицията. Случаят й бил поет от кварталния полицай. Той й казал, че ако иска синът й да бъде разпитан трябва да наеме и да плати на психолог. Тя твърди и че не била извикана да даде сведения и обяснения пред полицая за инцидента.
След известно време жената получила отговор от прокуратурата, с който се отказвало да се образува досъдебно производство и в който се твърдяло, че показанията на потърпевшата и куриера се препокриват. Тя не била съгласна и пуснала опровержение. Отново получила отказ. Но й направо впечатление, че в отговора били описани само показанията на куриера и пита защо.
От Искра.бг потърсихме за коментар ОДМВР-Силистра. Оттам провериха случая, след което стана ясно, че наистина е била входирана жалба в Районна прокуратура – Силистра на 28 август 2019 година. Наблюдаващият прокурор е образувал проверка и я е възложил на районното управление. Тя е била извършена от районния инспектор, обслужващ районна на жалбоподателката, след което резултатите и събраните материали са били докладвани на наблюдаващия прокурор по компетентност на 12 септември.
Поради липса на данни за извършено престъпление от общ характер, наблюдаващият прокурор е направил отказ за образуване на досъдебно производство, съобщи говорителят на ОДМВР-Силистра.
След това постановлението е било обжалвано пред Окръжната прокуратура. Прокурорът оттам е върнал за допълнителна проверка материалите в районното управление. След като са изпълнени дадените указания от прокурора, материалите от проверката отново са докладвани на районна прокуратура на 13 ноември.
Говорителката на ОДМВР-Силистра подчерта, че разпит на непълнолетно лице не е извършван във входа на проверката и нямало практика да се изисква от гражданите да се осигурява психолог. Инспектор „Детска педагогическа стая“ работи в районното управление и той е оторизиран да провежда и да присъства на подобни разпити.
Тя съветва потърпевшата да заведе и писмен сигнал или жалба за твърденията, че има бездействие на полицейски служители до съответния началник на районно управление, до директора на ОДМВР-Силистра, за да бъдат изяснени евентуални нарушения на полицейски служители.
Не на последно място се свързахме и с директор „Комуникации“ в Спиди. Той заяви, че нямат право да коментират случая, тъй като тече проверка на държавните органи. Попитахме и за телефонен номер, така че да се свържем с въпросния куриер, за да споделим и неговата гледна точка, но такъв не ни беше предоставен.
От Искра.бг оставаме на разположение на всички засегнати страни да изкажат позициите си.
Публикацията е създадена със съдействието на „Организация за закрила на българските граждани“ (ОЗБГ).
Очакваме вашите снимки и сигнали на iskra@iskra.bg
маймунарниците от спиди бъркат адресите и ги мързи да идват до адреси, щото не можели да си обърнат бусовете