Карлос Контрера от ВМРО алармира, че в училище принуждават децата да избират между четири различни пола. Става въпрос за онлайн часовете по компютърно моделиране питат кой пол е потребителя на платформата, т.е. ученикът – мъж, жена, небинарен, друг пол.
Това е формата за регистрация за ползване на програмата за компюрърно моделиране, пусната из българските училища с одобрението на МОН, уточнява в своята позиция във Facebook Контрера.
„Що е то небинарен ученик в 3-и клас? Що е то ученик от друг пол в 4-и клас? Кому е нужно това упражнение и според МОН колко точно пола има? Искам точен и ясен отговор от експертите там“, категоричен е още Контрера.
Той уточнява още, че се е самосезирал след поредица от публикации в социалните мрежи, които е прочел и е направил проверка.
Ето и останалата част от гневната позиция на Контрера във Фейсбук:
„Всъщност, се оказва, че това е визуален език за програмиране, подходящ за деца между 8 и 16 години, чиято цел е лесно създаване на игри и мултимедия, за да бъдат обучаващите се по-подготвени за навлизане в компютърното програмиране. Дотук добре. Не става ясно обаче защо и на какво основание въпросната програма за моделиране в регистрационната си форма е разпросранена в българското средно образование с твърдения, че съществува „небинарен“ пол (каквото и да значи това) или „друг пол“… Очевиден е дисбалансът между целения ефект от програмата и това, което тя се опитва да внушава. Що е то небинарен ученик в 3-и клас? Що е то ученик от друг пол в 4-и клас?!
Отново ставаме свидетели на поредното безумие в образователната ни система, като през задния вход се вкарват всякакви внушения за пети, десети, петнадесети и петдесет и пети пол. Нещо повече – втълпява се на най-малките, че има нещо като „то“, което ни е мъж, ни е жена, а там нещо си – „бинарно“, може би? Кому е е нужно това упражнение и според МОН колко точно пола има? Искам точен и ясен отговор от експертите там.
Цялото това промиване на мозъци взема вече отвратителни размери, особено като се трови съзнанието на децата. Първо беше опитът да се заличат майката и бащата като понятия и да се заместят с „Родител 1“ и „Родител 2“, сега и това.
Нямам нищо против въвеждането на нови и модерни модели на обучение, включително на подобни интерактивни форми и програми за компютърно моделиране. Къде е обаче логиката през програмка за направа на проста детска игра да се внушава на деца, че са безполови или разнополови (извън биологично доказаните мъжки и женски пол).
Очаквам все пак МОН да дадат някакво адекватно обяснение, както и да кажат официално, според тях колко пола съществуват на този свят и по-конкретно, за да не ги затруднявам, на територията на Република България.“