Увеличават скоростта на градския транспорт при реална война по пътищата в София.
Това става ясно от проект на зам.-кмета по транспорт Илиян Павлов от „Спаси София“. Поредното, меко казано, ексцентрично решение на „Спасителите“ на София и екипа на кмета Терзиев предизвика обективния гняв на общинския съветник в Столичния общински съвет и заместник-председател на ВМРО Карлос Контрера. Позицията си той написа в социалната мрежа Facebook.
„Научавам, че пресният зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов (Спаси София) е изпратил писма до транспортните оператори за увеличаване на скоростта на движение по някои линии на автобусния и трамвайния транспорт. Това са т.нар. ускорения. Кадърът на спасителите предлага в някои участъци вдигане на експлоатационната скорост на автобус до 50 км./ч., а някъде и повече. Смятам това за абсолютно безотговорно. Не може да орежеш разписание с над 13 минути. Този автобус ще лети ли?“, пита общинарят, който е и зам.-председател на Комисията по транспорт в СОС.
Контрера задава резонни въпроси, като например как ще се изпълняват подобни разписания. Всички сме запознати, че когато става дума за обществен транспорт винаги трябва да имаме предвид, че в пътническите салони се возят правостоящи, деца, възрастни хора, хора с увреждания. При висока скорост и рязко намаляване на скоростта рискуваме инциденти с пострадали, че дори и смъртни случаи.
„Намаляването на интервала на движение чрез увеличаване на експлоатационната скорост е рисково за водачите от наземния градски транспорт. Как ще изпълняват тези разписания? Ще рискуват инциденти и здравето на пътниците, карайки бързо, или ще предпочетат да бъдат глобявани и да не им се признават курсовете поради закъснение? Невъзможна дилема“, категоричен е зам.-председателят на ВМРО.
Ето защо Карлос Контрера се обявява категорично против едностранния и дилетантски подход на „спасителите“ на София чрез техния зам.-кмет по транспорта Илиян Павлов.
„Абсолютно недопустимо е да се увеличава експлоатационна скорост без анализ и проби на терен, защото някой се събудил сабале и така му хрумнало. А утре, когато един автобус, летящ по улиците с пътници, катастрофира!?“, гневи се още общинският съветник от ВМРО.
От ВМРО припомниха, че само за седмица в столицата станаха няколко катастрофи с трамвай, тролей и автобус, при които има пострадали и жертва. Контрера е категоричен, че подобни решения, касаещи пътната безопасност, живота и здравето на софиянци, трябва да бъдат разгледани в Комисията по транспорт на СОС.
„Ако безумните предложения на зам.-кмета Илиян Павлов се приемат, ще носи ли той отговорност – включително наказателна, за инцидентите и пострадалите, които неминуемо ще са резултат от хвърчащите по софийските улици и булеварди автобуси и трамваи?“, пита още Контрера.