“Air France-KLM” е напът да съкрати над 7 500 работни места от френското си подразделение, след като авиоиндустрията бе разклатена из основи от пандемията от COVID-19, предава “BBC”. Вторият по големина превозвач в Европа възнамерява да съкрати 6 560 места в “Air France” и 1 020 служителя от дъщерната френска чартърна компания – “Hop!”, предаде компанията в петък. В изявление фирмата обяви:
“Икономическото възстановяване изглежда прекалено бавно към момента заради непредопределеността от COVID-19.“
Съкращенията ще се извършат в рамките на три години. Групата също така изтъкна забавено повдигане на ограничителните мерки за пътуване и промяната в потребителското търсене като основни поводи за опасения в близкото бъдеще. В пика на пандемията приходите на компанията се свиха с 95%, като френският превозвач регистрира ежедневни загуби от 15 милиона евро.
Авиокомпанията прогнозира възстановяването до нивата отпреди пандемията да се състои едва през 2024. Основното подразделение на компанията планира да съкрати 6 000 от общо 41 000 работни места до края на 2022.
“Нормални съкращения” като пенсиониране и доброволни напускания ще съставят около половината от свиването на работната ръка на “Air France”. В дъщерната авиолиния “Hop!” ще бъдат съкратени 1 020 души за периоди от три години, като в момента заетите служители в компанията са малко над 2 000. От компанията коментираха:
“Air France” и “Hop!” работят заедно с авиосиндикатите по имплементирането на стратегия, която ще приоритизира доброволни напускания, ранни пенсионирания и служители, сменящи географската си локация”.
“Air France” също така обяви по-обширен “план за преструктуриране”, който ще бъде представен в края на юли, както и друг такъв за основната компания “Air France-KLM Group”. Членове на синдикати и служители на компаниите организираха в петък протести в цяла Франция, включително и пред централата на компанията в близост до международното летище „Шарл дьо Гол“.
Френското правителство обеща осигуряването на финансови помощи в размер на милиарди евро с цел укрепване на “Air France-KLM” и френската авиоиндустрия като цяло, след като потребителското търсене се срина в резултат на мерките за ограничаване разпространението на новия коронавирус. Вече бяха отпуснати заеми на “Air France” за съкращаването на някои национални полети в опит да се намалят въглеродните емисии на превозвача.
Други европейски авиолинии бяха принудени да предприемат сходни мерки в очакването на дълго и бавно възстановяване до нивата преди карантината. “Easy Jet” обяви по-рано, че може да се наложи да прибегне до съкращаването на броя на служителите на компанията с до една трета заради пандемията от COVID. През юни Луфтханза обяви планирани съкращения на 22 000 работни места, докато “British Airways” обяви през април, че може да прибегне до освобождаването на 12 000 от общо 42 000 служителя.