Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев отново се обяви за присъствената форма на обучение. Той беше категоричен, че ще настоява училищата да останат отворени възможно най-дълго. Освен това министърът иска решенията за преминаване към онлайн обучение да се взимат локално за отделните области и школа, а не централно за цялата страна.
Според него е безспорно, че при дистанционната форма на обучение има по-големи пропуски. Той подчерта, че това е компресорен механизъм, който трябва да се използва в краен случай.
Вълчев коментира и учениците, които не се включват в онлайн образованието. Според него за това влияние оказват не само социално-икономически, но и културни фактори. Министърът съобщи, че през пролетта 10% от децата не са участвали ефективно в дистанционното образование. Но и 15 на сто са тези, които не посещават по принцип редовно училище, предаде „Dnes.bg“.
Що се отнася до малцинствените групи през последните години се е увеличил делът на родителите, които не се интересуват от образованието на децата си.
Вълчев подчерта, че колкото по-рано бъдат включени в образователната система тези, чийто майчин език не е българският, толкова повече те остават в училище. При децата на 5-6 година възраст покритието вече е високо – около 92%.
Министърът съобщи още, че заради пандемията работата на мобилните групи, които обикаляха в опит да убедят родителите да пуснат децата си на училище, е била затруднена. Те обаче се свързват по телефона, когато съответният ученик не посещава занятията или закъснява.