Вместо да забранява продажбата на автомобили с двигатели с вътрешно горене през 2035 г., Европейският съюз /ЕС/ трябва да остави пазара да решава между електрически превозни средства и автомобили, задвижвани с биогорива или синтетични горива. Това заяви германският министър на финансите Кристиан Линднер, цитиран от „Politico“. В интервю за вестник „Augsburger Allgemeine“, публикувано в сряда, Линднер подчерта:
„Съществува не само електронна мобилност, която е очарователна, но и алтернативи.“
„Тогава пазарът трябва да реши кое е икономично и какво искат потребителите, а не политиците и държавните служители“, добави лидерът на германските либерали.
Миналата година ЕС финализира законодателството за прекратяване на продажбата на нови дизелови или бензинови автомобили и микробуси до 2035 г. Германия хвърли усилия в последния момент да блокира законодателството, които бяха преодолени благодарение на компромис, позволяващ заобикаляне на електронните горива – синтетична, по-екологична алтернатива на бензина. Линднер даде да се разбере:
„Срещу съпротивата на председателя на Комисията Урсула фон дер Лайен успяхме да гарантираме, че ще има изключение от забраната за двигатели с вътрешно горене през 2035 г., ако превозните средства се задвижват със синтетични горива.“
„Но трябва да отидем по-далеч и да се съсредоточим върху технологичната отвореност като цяло“, добави той, като отбеляза, че „синтетичните течни горива и биогоривата също са начин за постигане на екологосъобразност на климата“.
Линднер спомена и за проектозакон за германските данъчни правила, който ще позволи така наречените от него „щадящи климата горива“ да бъдат облагани по същия начин като електромобилите – нещо, което според него „ще изпрати сигнал на индустрията, че федералното правителство има сериозно отношение към технологичната свобода“.