„Уважаеми граждани, уважаеми дами и господа политици, скъпи приятели, не мога да приема, че България ще продължи по този безпардонен начин на безхаберие, на безпътица, на обидно отношение към цялата нация и то просто заради нечие политическо оцеляване. Държавата ни има механизми, с които да спре и противодейства на всеки опит да бъде внедрен, или политическата дума е да бъде транспониран закон /директива/ в българското законодателство, който е в ущърб на гражданите на страната. Защо винаги трябва да си играете на котка и мишка с народа си?!? Защо угаждате на всеки натиск срещу нас, обикновените граждани?!? Защо не се предприемат конкретни действия за решаването на проблемите свързани с пътната безопасност и пътния травматизъм, а само се занимаваме с политическо дребнотемие?!? Защо не се предприемат действия, с които да се помогне на транспортния бранш, който е от ключово значение за социално-икономическия живот на страната ни?!? Сега са автомобилистите, мотоциклетистите и транспортните компании, а утре ще са докторите, учителите и изобщо всички.“
Това коментира бившият автомобилен състезател и член на Националния съвет на БСП Крум Дончев във Facebook, като публикацията му продължава по следния начин:
„Ставаме свидетели на безскрупулни битки и удари по администрацията и ведомствата, тогава, когато някой реши да се прави на поредния политически Рамбо, който обикновено след три месеца се превръща в Мики Маус. Нагнетява се безсмислен стрес в социално-икономическата система на страната.
Конкретно в момента става въпрос за семейството, в което съм отраснал и това ме кара да реагирам. Моля, не приемайте това послание като лично волеизявление или да мислите, че съм едно момче седнало на мотоциклет, няколко любители на автомобили и двама водачи на тежкотоварен автомобил и автобус!
Ние представляваме над 30% от брутно вътрешния продукт на страната ни, както и над 50% от нацията ни.
От името на автомобилистите, мотоциклетистите, транспортните превозвачи и много други засегнати страни, Ви призовавам за следното:
- Да се изготви обща политическа декларация от засегнатите към всяка парламентарно представена политическа сила с конкретни искания, които да бъдат ратифицирани и потвърдени от съответните партии, техните лидери и представителите им в Европейския парламент.
Първата стъпка за ратифициране на политическата декларация би трябвало да е от Министерството на транспорта и съобщенията, след което всяка една от политическите партии да приеме и припознае този документ като един общ политически път за годините напред с ясни и точни законодателни инициативи.
Тази декларация ще е коалиционния договор между политическия елит на страната ни и гражданите ѝ. Конкретните проблеми са описани в първия коментар.
П.П. Декларацията ще бъде представлявана от всяка една от засегнатите страни чрез съответните браншови организации. В декларацията ще бъдат засегнати следните проблеми, които пряко касаят браншовите организации:
- Опашките по границите;
- Дезинфекцията на ГКПП;
- Паркингите по границите;
- Места за почивка на водачите;
- Състоянието на пътищата;
- Тол системата;
- Закон за пътищата – предеклариране;
- Претоварвания;
- Обучение на водачите – проблеми със системата Навигатор;
- Внос на работна сила – краткосрочни решения;
- Обучение на кадри;
- Закон за автомобилните превози – командироване;
- Закон за автомобилните превози – промени;
- Двустранни международни отношения във сферата на транспорта;
- Прилагане на „Пакет мобилност I” – проблеми;
- Републиканска транспортна схема;
- Случаен превоз;
- Субсидии и компенсации;
- Превоз 8+1;
- Нерегламентираният превоз на пътници;
- Създаване на специализирани учебни центрове за квалификация и преквалификация на млади водачи;
- Засилване на държавния контрол по бензиностанциите във връзка с качеството на горивата;
- Регистрация на състезателни автомобили. Да се осигури използването на временни /специални/ регистрационни номера, които да се отдават само и единствено на специализирани спортни клубове, които са лицензирани към съответната спортна федерация.“
Богдан Милчев: Група депутати се готвят да променят Закона за движение по пътищата за пореден път