„Съветвам да водите писмена кореспонденция с конкретния търговец, за да можете при нужда да съберете доказателства, за да се защитите като потребител“.
Това посъветва хората, които пазаруват онлайн, Ангел Джалев от Комисия за защита на потребителите /КЗП/ пред Радио „Фокус“. По думите му все повече българи избират да си купят дрехи втора употреба, които се предлагат в социалните мрежи и специализираните сайтове. Според него причините за това са най-вече икономически, тъй като тези продукти обикновено предлагат добро съотношение между цена и качество за клиента.
В същото време това води и до ръст на жалбите с този вид покупки, сочат данните на КПЗ. Ангел Джалев допълва, че в дните в края на месец ноември и еуфорията с намаленията около Черния петък, са били следени 25 големи търговци на стоки и услуги, сред които и такива на употребявани или преоценени дрехи и аксесоари.
Той призова клиентите винаги да изискват допълнителна информация от търговеца, ако той не я е предоставил надлежно, за да избегнат риска да бъдат измамени. Много важно е и да се прави сравнение на цената на покупката в сходни сайтове или на място във физически магазини, тъй като понякога се оказва, че изписаните от продавача намаления всъщност не са реални.