Служители на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ са извършили приблизително 360 проверки покрай кампанията „Черен петък“. Най-честите нарушения са свързани с обявяването на цената, коментира председателят на контролния орган Стоил Алипиев в ефира на „bTV“.
Съобщението, че има намаление, е маркетингов похват, използван от търговците. Начинът му на прилагане не е уреден в закона, като намалението трябва да се направи от най-ниско прилаганата цена месец назад от обявяването му, обясни Алипиев.
Сред нарушенията попада и това, при което старата не се обявява, така че да види потребителят какво е реалното намаление. Алипиев добави, че другото нарушение е да не се обяви срокът, за който действа съобщението за намалението.
Вече има наложени санкции заради „Черния петък“. Експертът заяви, че промоции има не само в нехранителния сектор, като от началото на годината досега са били констатирани нелоялни търговски практики, които са свързани с хранителни стоки. Глобите стигат до 50 000 лева. За 2023 г. са били издадени наказателни постановления за около 5,5 милиона лева.