Лента за велосипедисти по столичния булевард „Цар Борис III“ е разположена така, че оставя минимално място за пешеходците. За това ни сигнализираха наши читатели. Те ни изпратиха снимки, на които се вижда изградената лента за велосипедисти и мястото, оставено за пешеходците.
В същото време там се струпват хора, които чакат за автобус или да пресекат на отсрещния тротоар. Те са принудени да навлизат в лентата за колоездачите, защото няма достатъчно място.
Така пешеходците на практика са притиснати между лентата за велосипедистите и пътното платно с автомобили, което е пред тях. Това създава предпоставки за инциденти.
Хората се питат какво ще стане, когато след няколко месеца бъде пуснато метрото в този участък. Тогава пешеходците в това каре се очаква да се увеличат чувствително.
„Тогава и велосипедистите ще си бъдат в правото, и пешеходците.“, казват те.
Сигналът е публикуван и в публична група в социалната мрежа „Facebook“, като под него има редица коментари. Хората твърдят, че този проблем не е само на булевард „Цар Борис III“. Ето къде другаде в София няма достатъчно място за пешеходците:
„Около спирката на автобусите към бул. „България“ и точно на изхода на метрото и в двете посоки, когато тръгнеш най-много с мъка двама души се разминават. Както и на светофара за пресичане на бул. „Гоце Делчев“ преди бул. „Цар Борис III“. Сега е бутане и нерви, не ми се мисли, като се пусне метрото.“
„Нали точно там пешеходците впоследствие бяха включени. Проблемът може да се разреши, като червената лента за начало/край на велосипедната пътека се издърпа на нивото на енергийните табла. Това няма да промени комфорта на велосипедистите.“
„По принцип идеята на проектантите е местоположението на движението да е спрямо скоростта, тоест автомобили-велосипедисти-пешеходци. Но в случая с „розовата алея“ е твърде неудобен и дори застрашаващ пешеходците принцип.“
Очакваме и вашите сигнали на iskra@iskra.bg