Зачестяват проблемите при децата, свързани с тяхното говорно развитие. За това предупреждават логопеди, които свързват явлението най-вече с твърде дългото време прекарано пред телефон, таблет или телевизор. Забелязва се, че при децата няма желание за общуване, което е характерно за аутистичния спектър.
Според логопеда Лиляна Лазарова, когато едно дете е оставено само с електронното устройство, то няма нужда да общува с околните и да развива нормално социалните си умения.
В същото време родителите споделят, че не могат да ограничат напълно децата си да не използват електронни устройства. За тях е важно те да се използват умерено и в определено време.
Според специалисти речта при детето се развива най-активно между първата и втората година, а когато стане на четири, то вече трябва да я използва като средство за общуване. Проблемът е, че напоследък голяма част от родителите остават на заден план общуването със собствените си и речта при тях по-трудно се развива по естествен път.
Лиляна Лазарова допълни, че за логопедите е много важно да убедят родителите да общуват с детето си поне по половин час на ден. Друг съвет е да заменят телефона с книжки с красиви илюстрации и текст, които да им дават да разглеждат и да им четат от тях. Експертът напомня, че слуховото внимание е от изключително значение за усвояването на речта.