„Опасността да спрем работа е напълно реална“, каза генералният директор на „Лукойл България“ Булат Субаев за „БНР“. Повод за изказването станаха законодателните промени, свързани с данъчните складове на компаниите.
Поправките в закона изискват от складодържателите да разделят склада си на отделни лицензирани данъчни складове. Субаев е категоричен, че едномесечният срок за изпълнението на това е твърде кратък. Имайки предвид времето за подаване на заявки и размера на необходимата работа, за „Лукойл“ е практически невъзможно да спазят изискването навреме.
Субаев добави, че единственият склад на „Лукойл“ ще трябва да бъде разделен на 7 отделни склада. Докато траят промените ще нараснат разходите на компанията, за да се осигури непрекъснатост на доставките за страната. Изисква се ликвидирането на една работеща инфраструктура и заменянето ѝ с нова, която би се нуждаела от нови автоматични системи, отчетни програми и банкови гаранции. От компанията все още не са изчислили очаквания размер на цялостната инвестиция.
Генералният директор подчертава, че това няма да увеличи данъчните постъпления в държавния бюджет. В тези трудни за петролната индустрия времена от компанията заявяват, че не са съкратили нито един човек и не са забавили нито едно плащане. Виждат нововъведените поправки като още едно предизвикателство от държавата във време, когато тя е трябвало да им окаже подкрепа и съпричастност.
От „Лукойл“ недоумяват защо се е бързало такива промени да се въведат чрез закона за здравето, а не от данъчното и акцизното законодателство, и защо никой не се е допитал до бранша. Това е и въпросът на Българката петролна и газова асоциация (БПГА).
Председателят на БПГА Живодар Терзиев заяви, че от промените ще са засегнати 10-12 оператора или склада. Доставчици като „Лукойл“ могат да не се справят в срок, което би наложило снабдяването на бензиностанции да се осъществи от по-далечни складове. В допълнение, техниката за видеонаблюдение изисква повече време от обикновено, за да пристигне от Китай, и ще бъде трудно в тримесечен срок да бъде инсталирана. От БПГА се надяват това да не повиши цените на горивата, но не изключват възможността. За осъществяването на такива инфраструктурни промени те намират срока от 12 месеца, а не един, за по-подходящ.