Родители на потърпевши момичета сигнализираха, че неизвестна маникюристка изнудва деца им в интернет. Жената се свързвала с момичета в социалните мрежи и им предлагала изкуствен маникюр като ги карала да заплащат поръчката си без да са я направили.
За нетипичните обаждания към 10-годишната си дъщеря споделя Евгения Коновалова. До 22:00 часа най-късно момичето може да си ползва телефона преди лягане. Преди няколко дни обаче преди да изтече вечерният час на момичето, Евгения е станала неволен свидетел на нетипично обаждане. Майката сподели пред „NOVA“:
„Някаква жена започна да звъни за видео разговор през „Instagram“.„
Детето й разказва, че не познавала лично жената, а са се запознали онлайн по време на лайвчат в „Instagram“. Евгения уточни, че приятелка на дъщеря й е направила този лайв. Към тях се присъединила и тази жена, която не е била непоканена от момичетата. Коновалова сподели още:
„Тя сама е влязла в техния лайв”.
Непознатата маникюристка предложила на момичетата атрактивни изкуствени нокти. Евгения обясни, че в момента на тази възраст са на такава вълна, че се интересуват от такива неща, макар че за майката те все още са малки. Тя уточни, че момичетата са изпратили снимка, която са харесали в интернет и са попитали дали може да бъде изработена от нея. Детайлите започнали да се обсъждат в личен чат, в който участвали мнимата маникюристка и двете приятелки. Исканията от страна на момичетата бързо се превърнали в конкретни поръчки, без обаче такива реално да са направени.
Жената е започнала да заплашва двете приятелки, че трябва да си вземе сумата за изработка. Майката на едното от момичетата сподели, че те са били много притеснени, но тя се е намесила и всичко е приключило. Експертите са категорични, че това е класически тормоз над деца в социалната мрежата.
Само през миналата година близо 18 000 сигнала са били получени на горещата линия за незаконно и вредно съдържание за децата в онлайн мрежите. Сигналите са били свързани основно с детска порнография, детска еротика и подмамване на деца. От тях 680 са били предадени на ГДБОП. Запитванията по консултативната линия за онлайн безопасност нарастват. През изминалата година те са били близо 460. Основно са били за вредно съдържание, сексуален тормоз, подлъгване и онлайн престъпления.