Повечето хора се втурват да купуват подаръци броени дни преди Коледа, но за какво трябва да внимават? Председателят на Комисията за защита на потребителите /КЗП/ Димитър Маргаритов смята, че пазаруващите трябва да бъдат бдителни за опасни стоки и дали намаленията са действителни.
„Доста от изминалите седмици бяха съпроводени от най-различни кампании за намаления. (…) Натрупват се различни намаления и може да се стигне до заблуждаване относно това дали процентът (от 50% до 70%) е действителен. Хората трябва да следят как цената се е променяла и променя, търговците имат задължение да оповестяват каква е старата цена.“
Маргаритов изтъкна, че по-голямата част от получените сигнали на „Черния петък“ са били за фалшиви намаления във физическите магазини. Той отчита, че в онлайн магазините като че ли затихва афинитетът на търговците да вдигат цените преди случването на дадените промоции и след това да твърдят, че са анонсирали големи проценти намаления.
„Втората група проблеми, особено сега по коледните празници, е свързана с опасните стоки. В повечето случаи те са произведени извън България, най-често в Далечния изток. Стараем се да ги спираме още на границата“, добави Маргаритов.
Председателят на КЗП направи коментар и за безопасността за плащане с кредитна карта.
„Вероятността да ви откраднат портфейла в магазин не е по-малка, отколкото да ви скимират банковата карта, или да ви откраднат данните от интернет. Плащането с кредитна карта е безопасен начин за пазаруване, като в случай на нерегламентирана транзакция потребителят печели и банката като „съюзник“ при разкриването на проблема. Но все още нашите сънародници предпочитат наложения платеж. Вероятно и защото повечето пазаруват онлайн, но държат да има изпробване на стоката в офис на куриера.“
Маргаритов разкри и какво е важно да знаем за почивката, която плануваме през идните седмици: „Започваме активен зимен сезон с отлични метеорологични условия, с много сняг. Доста резервации ще бъдат правени в следващите дни и седмици, „в последния момент“. Много е важно да се ориентираме в офертата, която ни се предлага. Не само красивите картинки, но и допълнителен контакт с този, който ни предлага офертата. Нашите екипи вече са на място в големите зимни курорти. Като начало целта ни е да установим дали всичко, което миналата година не е било наред, сега вече е съобразено с изискванията на закона.“