Марк Зукърбърг заяви, че според него добрата регулация ще навреди на бизнеса на Фейсбук в близко бъдеще, информира “Business Insider”.
Изпълнителният директор на социалната мрежа направи някои забележки на подготвяните промени пред “Financial Times”. Пред изданието той коментира регулирането на социалните медийни платформи като Фейсбук и как трябва да изглежда този регламент.
Зукърбърг беше на посещение в Брюксел, за да разговаря с европейските регулатори в понеделник, тъй като Европейският съюз планира да въведе нови правила за регулирането на изкуствения интелект.
Шефът на Фейсбук добавя пред изданието, че добрата регулация ще бъде по-добра за всички, включително и за неговата компания, но в дългосрочен план.
Обсъждайки как регулацията да стане по-отворена, прозрачна и отчетлива, той каза:
“Това са проблеми, които трябва да бъдат коригирани и които засягат нашата индустрия като цяло. Ако не създадем стандарти, които хората да смятат за законни, те няма да се доверяват повече на институциите”.
Зукърбърг добави, че слабо обмислената регулация може по невнимание да се възползва от по-големи играчи като Фейсбук.
“Ако регулацията затруднява (по-малките фирми) да споделят данни и да използват тези инструменти, това би могло непропорционално да им навреди и по невнимание да се възползват по-големи компании, които могат”, каза той. “И все пак, вместо да разчитаме на отделни компании да определят свои собствени стандарти, ние ще се възползваме от по-демократичен процес.”
35-годишният предприемач също засегна проблем, на който се натъква напоследък: политическите реклами.
Фейсбук се сблъска с критики от целия политически спектър заради отказа си да проверява политически реклами и за допускане на политически реклами, съдържащи лъжи, в неговата платформа.
Въпреки че Зукърбърг не се занимава директно с проблема, той каза, че често е трудно да се реши какво се счита за политическа реклама на първо място.
“Вярваме, че рекламата е по-прозрачна във Фейсбук, отколкото телевизията, печатането или други онлайн услуги”, написа той. “Публикуваме подробности за политиците и слагаме реклами, за които е платено. Даваме и статистика за тях – до колко и какви хора са достигнали.“
“Но кой решава какво се счита за политическа реклама в демокрацията? Ако с нестопанска цел се пуска реклама за имиграцията по време на избори, политическа ли е? Кой трябва да решава – частни компании или правителства?”
Тези последни коментари идват, след като Фейсбук реши да не категоризира спонсорираните публикации от кандидата за президент на демократите в САЩ Майк Блумбърг като политически реклами.
Превод: Диана Тодорова