„Сектор „Туризъм“ отново ще бъде на опашката. Абсолютна нула за дигитален маркетинг по отношение на глобалните платформи като Airbnb, Google, Trivago. Там ни няма.“
Това заяви пред „Bulgaria ON AIR“ Мартин Захариев, който бе предложен от туристическия бранш да бъде назначен за министър на туризма. Той допълни, че в българския закон за туризма липсва понятието „дигитална трансформация“ и даде за пример Националния туристически портал, който според него изглеждал унизително.
„Отдавана той трябваше да се казва „Visit Bulgaria.com.“, в него да има мултиезикова платформа. И аз да съм министър на финансите, и аз няма да им дам пари на тези – пари срещу реформи, ще им кажа“.
Захариев напомни, че страната ни няма видеоклип, с който да я рекламира като туристическа дестинация, с каквито могат да се похвалят държави като Гърция, Словения, Албания.
По думите му бюджетът на ресорното министерство не е променян през последните две години и на практика няма значение кой ще бъде министър на финансите, докато секторът от 2022 година насам не получи заслуженото му място в управлението.