Масови уволнения в ДППИ? Какво стои зад кадровите промени?

Триото Георги Гвоздейков - Анна Михнева-Натова - Ивайло Иванов ще решат съдбата на Пристанище "Бургас" и Генералния план?

4
511
Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура"
Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура". Снимка: Facebook

От Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ /ДППИ/ се освобождават хора, а на тяхно място се назначават други – такъв сигнал беше подаден до Искра.бг. Според подателя броят на освободените хора през последните няколко месеца не е малък и заради това изпратихме Запитване по Закона за достъп до обществена информация /ЗДОИ/ до генералния директор на ДППИ Ивайло Иванов със следните въпроси:

  1. Колко служители на ДППИ са освободени от длъжност за периода от 15.05.2024 г. до 12.08.2024 г.?
  2. Общо колко работници/служители са назначени на длъжност в ДППИ за периода от 15.05.2024 г. до 12.08.2024 г.?
  3. Колко пенсионери работят понастоящем в ДППИ?
  4. На какво правно основание Директорът на ДППИ Ивайло Иванов освобождава и назначава работници/служители?
  5. Какъв е общият брой на работниците/служителите, които работят понастоящем в ДППИ?

От отговора на запитването по ЗДОИ ще разберем колко души работят в ДППИ и колко са били освободени от длъжност. Според сигналоподателя тези хора са на ключови места, като каква е целта на тяхното освобождаване и назначаване на други хора, той не може да посочи.

Ивайло Иванов е назначен за началник на ДППИ до провеждане на официалния конкурс, за който документи са подали трима кандидати и се счита, че именно той ще заема поста като генерален директор на предприятието. Според сигналоподателя Иванов е част от триото Георги ГвоздейковАнна Михнева-НатоваИвайло Иванов. Тримата са много близки и заедно работят изключително добре, но въпросът е в чия полза – лична, олигархична или обществена?

Друг е въпросът, че през годините са получени десетки сигнали до Искра.бг, а и не само, че Иванов е спорна личност и не е ясно кой го е предложил да стане генерален директор на ДППИ до провеждане на конкурса. Това става със заповед на министъра на транспорта и съобщенията, но според сигналоподателя Иванов е предложен от Анна Михнева-Натова и с нейно съдействие той заема настоящия пост.

В момента Анна Михнева-Натова е заместник-министър на транспорта и съобщенията и един от нейните ресори е ДППИ.

Предстои да се разбере до какво ще доведе триото Гвоздейков – Натова – Иванов. В обозримото бъдеще ще стане ясно дали, „благодарение“ на това трио, Пристанище „Бургас“ ще бъде закрито и така ще бъдат обслужени определени олигархични интереси? Ще стане ясно и какъв ще бъде генералният план на град Бургас – дали пак „благодарение“ на това трио вместо да се създава и развива сериозна икономика, корабни места ще бъдат унищожени и площи, предвидени за икономически подем, ще бъдат преустроени в градинки, заведения и други подобни? Предстои да разберем какво решение ще вземе триото и по какъв начин ще се разпореди с Пристанище „Бургас“ и генералния план. В единия случай Пристанището и генералният план ще работят за интересите на общество, община и държава, а в другия случай – ще работят за лични и олигархични интереси.

Поредно безумие в МТС: Назначиха ли в ДППИ Ивайло Иванов, който е разследван за злоупотреби?

Абониране
Известие от
guest

4 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments