
Кандидатът за национален омбудсман Мая Манолова заяви, че ако бъде избрана за обществен защитник, първият ѝ приоритет ще бъде активна работа сред хората, а не в кабинет. По думите ѝ омбудсманът не трябва да бъде просто регистратура или чиновник, а гласът на гражданите, който да води до конкретни резултати.
„Не гражданите да отиват при омбудсмана, а омбудсманът да отива при тях – това е моят подход. Така съм работила и през първия си мандат“, посочи Манолова в позиция, публикувана в социалните мрежи. Тя подчерта, че за да бъде ефективен, общественият защитник трябва да бъде както в институциите, където се взимат решения, така и в приемната, но най-вече – „на терен“, там, където възникват проблемите на хората.
„Омбудсманът трябва да бъде камбана, която алармира всеки път, когато има нарушени човешки права. Той не бива да бъде просто поредната точка в дневния ред на администрацията, а активен защитник на обществения интерес“, заяви тя.
Кандидатът за втори мандат като омбудсман обеща, че ще приема жалби, ще изслушва всеки гражданин и ще настоява институциите да реагират адекватно. Тя се ангажира не само с публичност на проблемите, но и с тяхното последователно решаване.
„Ще търся действия, ще настоявам за решения и няма да спирам, докато проблемът не бъде решен“, подчерта Манолова.
Коментарите на Мая Манолова идват в контекста на предстояща процедура по избор на нов омбудсман. След активна роля в политиката през последните години, тя се стреми към завръщане в институционалната роля, от която започна по-широката си обществена дейност.
За още новини вижте ТУК
Присъединете се към нашия Телеграм