Месец по-късно: Какво се случва по пунктовете за ГТП?

Преминаването през ГТП - това е една от най-горещите теми сред шофьорите през изминалия месец.

16
13776
Преминаване през ГТП
Преминаване през ГТП. Снимка: Архив

Преминаването през Годишен технически преглед /ГТП/ – това е една от най-горещите теми сред шофьорите през изминалия месец. От 22 юли изправността на автомобилите се тества съобразно Нардеба Н-32. В първите дни на влизането й в сила се оказа, че голяма част от автомобилите не покриват изискването за допустими норми за изгорели газове, като то е записано в графата за опасни неизправности, което е достатъчно основание автомобилът да бъде спрян от движение, без значение че по останалите технически показатели няма отклонения.

Заради случващото се изпълнителният директор на Държавната автомобилна инспекция /ДАИ/ Борислав Муеров беше освободен от поста, а служебният кабинет прокара спешни изменения в Наредбата в частта й за отделените газове и срока, в който трябва да бъдат отстранени техническите неизправности.

До 11 септември е срокът, в който може да бъде обсъден Проектът за промени, в който е посочено, че отделяните газове няма да се смятат за опасни, както и че шофьорите ще имат 30 дни да отстранят неизправностите по колите си. След тази дата измененията ще бъдат факт.

Дотогава ГТП в пунктовете ще се провежда по настоящите правила – 14-дневен срок за отстраняване на повредите и спиране на автомобила от движение в случай, че не покрива еконормите. Спирането от движение става при условие, че прегледът на колата е изтекъл, поясни за „Радио Шумен“ Стефан Русинов, работник в пункт за ГТП в Шумен. В случай, че автомобилът има преглед, то на собственика му се дава 14-дневен срок, за да намери проблема с изпускателната система.

„Замерването на отработените газове на бензиновите коли, които са с алтернативно гориво – газ пропан бутан или метан, става и на двата вида гориво“, уточни той, допълвайки, че масовата грешка на водачите е, че управляват превозното средство само на газ, вследствие на което бензиновите дюзи се запушвали. Той препоръчва на месец или 2 да се изминават най-малко 200 км само на бензин. Служителят съветва преди да се посети пункт за ГТП автомобилът да премине и през сервиз, където да му бъде направена цялостна диагностика.

Има аварирали автомобили на пътя Созопол – Бургас

Абониране
Известие от
guest

16 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments
Бай Шиле
Бай Шиле
22 дни по-рано

Не бе ….некадърно измервате….колата трябва да е работила повече от 10мин. във всички режими за да е настроена правилно и тогава да измервате…а не дай на газ…дай на бензин….има разни неща като short fuel trim, long term fuel trim…. closed loop circuit….научете малко преди да се правите на компетентни…

trackback

[…] Месец по-късно: Какво се случва по пунктовете за ГТП? […]

Георги
Георги
22 дни по-рано

Какво се случва? Масово се връщат бензинки и за да не ги спрат, просто прекратяват прегледа. Бездарна държава, управлявана от безмозъчни, нагли изроди!

Иванов
Иванов
20 дни по-рано
Reply to  Георги

Въобще не е масово. Естествено , ако си си махнал катализатора- няма да минеш и така е правилно. Малко трябва да се научи на ред, простия български народ.

Цецо
Цецо
20 дни по-рано
Reply to  Иванов

А според теб кое е по-екологично опел с махнат катализатор произведен да речем 2006 или трабант, който е двутактов и по наредба не минава на газанализатор? Между другото и москвичите и жигулите си минават по наредба. Изискванията са за по-новите коли.

Мунчо
Мунчо
20 дни по-рано
Reply to  Иванов

Иванов, газта ли ще си катализирам? Отпадъчният продукт е вода! Да се спазва наредбата стриктно както е посочил Цецо по-долу. Проблемът тук не е екологичен, а абсурдистански. Или някой е накарал търговията с катове. А камионите и автобусите( и не само )на нафта са без коментар от еко гл.точка. Другаде е заровено кучето

trackback

[…] Месец по-късно: Какво се случва по пунктовете за ГТП? […]

Купувам
Купувам
21 дни по-рано

Купихте си електромобили с пари от глоби

Георги
Георги
20 дни по-рано

Пак на дизели.

Анонимка
Анонимка
19 дни по-рано
Reply to  Георги

Nafto i pechki

Анонимка
Анонимка
19 дни по-рано

Naftovi pechki.

Цецо
Цецо
20 дни по-рано

Интересно как е решил цитираният служител, че теста се прави и на двата вида гориво при оборудване на МПС с уредба за газ или метан. В наредбата пише точно обратното: „(3) Когато МПС е оборудвано с уредба, която позволява работата на двигателя с ВНГ или СПГ,за определяне на превозното средство към екологична група по ал. 1, т. 1 проверките се извършват при работа на двигателя с ВНГ или СПГ. „

Аууу
Аууу
20 дни по-рано

В българия всичко се свежда до сиромаха .С некачествени горива искат да покриват европейски норми ама нили трябва да го турят на сиромаха.боклуци.

Pederaziiiii
Pederaziiiii
20 дни по-рано

Абе изроди спират масово на хората колите няма значение имаш ли нямаш ли катализатор, всички коли евро 4 не могат да покрият нормата защото са произведени да отговарят на 0.8 а на обороти на 0.5 няма как 0.2 и 0.3 ИЗРОДИ НАРОДЕ СТИГА СПА

Анонимка
Анонимка
19 дни по-рано

Bananova respublika

Vasil
Vasil
18 дни по-рано

Ехх.. това безмозъчно същество какво измисли да осакати хората , да беше измислил нещо полезно за народа, а не как да спират , взимат, и бракуват
Благодаря на Бог че неживея във хубава държава като Българи и безмозачен народ