Meta обмисля таксуване за Facebook и Instagram без реклами във Великобритания

Според плановете, хората, които използват сайтовете за социални медии, могат да бъдат помолени да платят за опит без реклами, ако не искат данните им да бъдат проследявани

0
19
Телефон, социални мрежи
Телефон, социални мрежи. Снимка: Pixabay

Собственикът на Facebook и Instagram Meta обмисля платен абонамент във Великобритания, който ще премахне рекламите от своите платформи, цитира „Би Би Си“. Според плановете, хората, които използват сайтовете за социални медии, могат да бъдат помолени да платят за опит без реклами, ако не искат данните им да бъдат проследявани.

Компанията се съгласи да спре да насочва реклами към британка миналата седмица след продължителна съдебна битка. Meta вече предлага абонаменти без реклами за потребителите на Facebook и Instagram в ЕС, започвайки от €5.99 (£5) на месец.

Говорител на компанията заяви, че компанията „проучва възможността“ да предложи подобна услуга във Великобритания. Те заявиха, че компанията е „ангажирана конструктивно“ с наблюдателя на данните на Обединеното кралство относно абонаментната услуга, след консултация през 2024 г.

Службата на комисаря по информацията по-рано заяви, че очаква Meta да разгледа опасенията за защита на данните, преди да стартира абонамент без реклами.

Meta казва, че персонализираната реклама позволява на нейните платформи да бъдат безплатни в точката на достъп. В насоките, издадени от регулатора през януари, се посочва, че на потребителите трябва да бъде предоставен истински свободен избор.

Платформите за социални медии като Meta разчитат до голяма степен на приходите от реклами, а компанията твърди, че персонализираната реклама позволява на нейните платформи да бъдат безплатни.

Рекламата е генерирала над 96% от приходите си в последните си тримесечни финансови резултати.

Други социални платформи, включително Snapchat, TikTok и X (по-рано Twitter), също търсят опции без реклами като начин за набиране на повече пари чрез абонаменти.

Съгласие или плащане

Редица онлайн услуги, като издатели на новини, изискват от потребителите или да платят или да се съгласят да бъдат проследени, докато използват платформата безплатно.

The Guardian стана последният британски издател, който започна да прави това през март, следвайки стъпките на Daily Mirror, The Independent и други.

Рекламният модел, известен като „съгласие или плащане“, става все по-популярен.

Издателите казват, че нямат избор поради нарастващия натиск върху техните финанси, докато кампаниите казват, че не е справедливо потребителите да искат от тях да плащат в замяна на това, че не са насочени към реклами.

А моделите „съгласие или плащане“ могат да попаднат в нарушение на закона за защита на данните във Великобритания, ако съгласието на потребителя не е „свободно дадено“, според ICO.

Ако организациите решат да приемат модела „съгласие или плащане, те трябва да докажат, че моделът е в съответствие със закона за защита на данните на Обединеното кралство“, каза говорител на Би Би Си.

Това означава, че наред с другите стандарти за защита на данните, организациите трябва да демонстрират, че хората могат свободно да дават съгласието си за обработка на личната им информация за целите на персонализираната реклама.

Ще работи ли във Великобритания?

Потребителите на Facebook и Instagram в ЕС вече могат да се абонират, за да избегнат рекламите в своите емисии от октомври 2023 г.

Meta първоначално стартира абонаментите си без реклами на цена от €9,99 на месец. Компанията обаче намали цените си и заяви, че ще предостави начин на потребителите, които не са склонни да плащат, да изберат да виждат реклами, които са „по-малко персонализирани“, в отговор на регулаторните проблеми.

Потребителите все още ще виждат реклами, но те може да са „по-малко подходящи“ за техните интереси.

Но експертът по социални медии Мат Навара каза, че според него абонаментът без реклами ще доведе до ограничено възприемане във Великобритания, какъвто е случаят в ЕС.

Повечето потребители биха предпочели да плащат с данните си, отколкото да се разделят с истински пари“, каза той пред BBC.

Той каза, че плановете на Meta може вместо това да представляват опит да се противопостави на по-нататъшното регулиране, като предложи избор.

Това е изграждане на предпазна мрежа за бъдеще, в което събирането на данни става много по-лесно“, каза той.

Навлизаме в ера, в която хората трябва да избират между парите и неприкосновеността на личния живот и засега повечето ще продължат да скролват безплатно.

За още новини вижте ТУК

Присъединете се към нашия Телеграм

Абониране
Известие от
guest
2000


0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments