МЕУ: „Информационно обслужване“ реализира 9 нови функционалности в системите на НЗОК

0
41
НЗОК
Снимка: НЗОК

През изминалата година „Информационно обслужване“ АД е надградило или реализирало 9 нови функционалности в системите на Националната здравноосигурителна каса /НЗОК/ за автоматизиране на основни процеси в дейността на Касата. Това стана ясно от приетия от Министерския съвет годишен отчет на дейността на НЗОК за 2022 г., цитиран от Министерство на електронното управление /МЕУ/. В него е уточнено, че са били надградени информационните системи във връзка с автоматизирането на процесите по отпускане, отчитане, контрол и заплащане на помощни средства, приспособления, съоръжения и медицински изделия, предназначени за хора с увреждания.

Оптимизирани са и процесите по валидиране на данните в модула HOSP_CPW, което осигурява предвидимост и устойчивост на бюджета на институцията. Системата е подобрена и в частта ѝ, касаеща промени на цените и дейностите, заплащани на изпълнителите на болнична медицинска помощ за медицинските дейности между НЗОК и Българския лекарски съюз.

Актуализирани са и информационните системи на НЗОК във връзка с отчитане и заплащане на нов пакет дейности: „Здравни грижи, осъществявани в дома от медицински сестри, акушерки или лекарски асистенти“. Успоредно с това е изграден и резервен център за данни за нуждите на НЗОК. Актуализирани са и базите данни и приложните системи до последна версия, поддържана от производителя. В резултат на това е постигната оптимизация на вътрешните за НЗОК/РЗОК процеси, намалено е времетраенето за обработка на отчетните от договорните партньори документи и значително е подобрено качеството на услугите за здравноосигурените лица и лечебните заведения.

НЗОК поддържа огромни информационни ресурси със здравни данни – системи, регистри и услуги. Именно заради това трябва да бъде осигурена надеждност и непрекъсваемост на работните процеси, високи нива на мрежова и информационна сигурност. Същевременно „Информационно обслужване“ АД се утвърждава като главен двигател на реализацията на много иновации в здравеопазването. От Министерство на електронното управление напомнят, че преди месец дружеството въведе електронни зелени и жълти рецепти.

Абониране
Известие от
guest

0 Comments
стари
нови най-гласувани
Inline Feedbacks
View all comments