Купуването на 27 комбинирани багера по 200 000 лева е заложено в Националния план за възстановяване и устойчивост, коментира директорът на Института за пътна безопасност /ИПБ/ Богдан Милчев в ефира на „NOVA NEWS“, уточнявайки, че се е оказало, че това са багери, косящи трева. Разкритието му е по повод тежкото произшествие в столицата, при което загина млада двойка. Той добави:
„Давате ли си сметка, че всичкото това говорене, тези хора не искат да поемат отговорността за намаляване на жертвите по пътищата.“
Чрез министър-председателя Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ може да оказва въздействие върху всички 11 структури, отговорни за движението по пътищата, твърди Милчев. Според него в момента, в който премиерът даде публичност на тази дейност, без закон ще има промени.
Бившият началник на „Пътна полиция“ в София отбеляза, че има малко патрулни автомобили нощем в цялата столица, но това не бил проблемът. Когато пътната безопасност се управлявала през телевизора – това бил резултатът. Експертът отчете още, че 140 дрогирани водачи са катастрофирали през 2020 г. Техният брой през 2022 г. бил 280. Това е със 100 души повече и какво означавало това? Колкото повече контрол, толкова повече катастрофи.
Няма оценка на риска, няма и методология на този риск, коментира още Милчев, допълвайки, че транспортната система в целия свят е рискова. В България има риск и той не се управлява. Ръководителят на ИПБ припомни, че при встъпването на министъра на вътрешните работи Иван Демерджиев му е представил Пътна карта. Той е казал, че ще направи и невъзможното, и е взел отдел идеи. Сега обаче се чувало, че са се провалили.