Страната ни има потенциал да привлече повече туристи от Америка, коментираха ресорният министър Зарица Динкова и Посланикът на САЩ в България Н. Пр. Кенет Мертен. Те се обединиха около становището, че България може да предложи много културни и природни забележителности, които да предизвикат интереса на американските туристи. В държавата ни все още има недокоснати места, които трябва да бъдат показани и запазени, категорична е министър Динкова.
Екипът на Министерството на туризма /МТ/ обмисля нова маркетингова стратегия, насочена към разширяване на пазарите, разкри още министърът. По думите й САЩ е перспективен и желан туристически партньор и пазар за България. През 2019 г., преди COVID пандемията, над 104 000 американски туристи са пътували до държавата ни. За първите 5 месеца на тази година, броят на гражданите на САЩ, посетили страната ни, е 30 469, което е ръст от 41% спрямо същия период през 2022 г.
Комбинираните туристически продукти имат голям потенциал, тъй като традиционно американските туристи предпочитат да съчетават посещения на възможно най-много туристически обекти с едно пътуване. В този смисъл, обединяването на основните летни и зимни туристически продукти с възможности за балнео и СПА туризъм, както и посещения на културно-исторически забележителности, би бил все по-значим фактор при формирането на предпочитанията към страната ни от американските туристи. Допълни министър Динкова и предложи България да бъде представена като дестинация на американския пазар или B2B форум още през следващата година, ако това представлява интерес за американския пазар.
Министър Динкова е категорична, че развитието на българския туристически сектор е национален приоритет. Според Световния съвет по пътувания и туризъм, през 2022 г. приносът на сектора на пътуванията и туризма нарасна с 25% до 10 милиарда лева, което представлява 6,5% от икономиката на България, приближавайки се до най-високата стойност от 2019 г. от 9,9% от икономиката.